דרמה ברצועת עזה: אסמעיל הנייה הודח מהנהגת חמאס ברצועת עזה, לאחר שהארגון בחר ביחיא סנואר כראש הלשכה המדינית ברצועה. בנוסף, נבחר חליל אל-חיה כסגנו של סנואר. הבחירות הפנימיות בחמאס מעלות שמות חדשים, שעשויים לשנות לחלוטין את המפה הפנימית והחיצונית של הארגון העזתי. כך מדווחת סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". מדובר באיש שנחשב לקיצוני, בכיר משוחררי עסקת שליט, שבעבר אף קרא להמשיך ולחטוף את החיילים ולהמשיך את המלחמה כנגד ישראל. 



אחת הבעיות הגדולות ביותר של חמאס, והביקורת הגדולה נגד הנייה ושותפיו היתה העובדה כי לא הצליחו לגייס את העולם לעזרת ההנהגה, ובעקבות המשבר הגדול שמתרחש עם מצרים. כעת ינסו בארגון להתקרב כמה שיותר לקהיר על מנת לרתום אותם למלחמה כנגד ישראל. מתאם הפעילות בשטחים כבר התריע לאחרונה כי התחזקותו של סינואר תביא איתה גם לדרכי פעולה קשות, כפי שאירע במקרה הוצאתו להורג של הבכיר לשעבר אשתיווי, פעיל חמאס, בצעד שעלול להיהפך שגרה: "סיפור הוצאתו להורג של אשתיווי", כך מוסרים גורמים ברצועה, "אינו שייך לעבר, אלא נטוע עמוק במציאות העכשווית״, נכתב באתר מתאם הפעולות. 

"ערב תהליך הבחירות הפנימי להנהגת חמאס שבה ועולה ׳רוח הרפאים׳ של אשתיווי ומתריעה מהתחזקות קולות קיצוניים שעלולים לסחוף את הארגון ועמה את הזירה הפלסטינית כולה להרפתקאות הרסניות. החשש מהצלחה אפשרית של יחיא סנואר אוחז ברבים במערכת הפלסטינית ומחוץ לה. תרחיש שבו יחזקו הוא ונאמניו את כוחם בתנועה בעקבות הבחירות מדיר שינה מעיניהם של רבים בהנהגת חמאס, אך גם ברשות ובקרב גורמים ערביים בעלי השפעה על הזירה הפלסטינית, ובראשם מצרים, ירדן ואף קטאר, מעניקת החסות הוותיקה של ארגון הטרור. זיכרון הגידופים חסרי התקדים של נשות משפחת א-שתיווי נגד בכירי חמאס רודף את הארגון גם כיום, ומעורר פחד שמא יהפכו להמון שיתייצב ברחובות נגד חמאס בדרישה להפלת שלטונו".

מקורות ברצועה מסרו כי סנואר יהיה בין הגורמים המובילים בלשכה המדינית, ותהיה לו השפעה מכרעת בכל הנוגע לענייניה הפנימיים של רצועת עזה. הפרשן הפוליטי המקורב לחמאס, אברהים מדהון, אמר כי "טבעי הוא שיהיו כוחות חדשים בלשכה המדינית, מה שיביא גם לשינויים בעניין הפיוס הפנים פלסטיני, וגם ביחסים עם המדיניות - בעיקר איראן, טורקיה ומצריים". לדבריו, הלשכה המתגבשת עשויה להביא להעמקת היחסים עם קהיר, וגם בכל הנוגע לעימות עם ישראל. 
 
בתוך כך, העיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום" מדווח הבוקר, כי הנייה צפוי לעמוד בראש הלשכה המדינית של חמאס בעזה ובגדה המערבית. העיתון המצרי מצטט גורמים בכירים בארגון, שאמרו כי "הנייה אמור להיות ראש הלשכה המדינית של חמאס פנים, ואילו חאלד משעל יהיה אחראי על הלשכה המדינית בחוץ", ממקום מושבו בקטאר.