בן חסין, הצעיר הישראלי הכלוא במדינת אויב ערבית באשמת רצח, נמצא במצב טוב. יהודי שביקר אותו לאחרונה מסר כי "לא עקרו לו ציפורניים והוא בריא. בנוסף, גזר דינו של חסין נדחה ל-26 בינואר. היהודי שביקר את חסין בכלא סיפר ל"מעריב אונליין" באמצעות עורך הדין אייל פלטק, כי בני משפחתו של האזרח שנרצח לכאורה על ידי חסין מסרבים לקבל את דמי הכופר לאחר הפרסומים אליהם נחשפו וטענו כי בנם לא ניסה בשום מצב להסגיר את חסין לדאעש. לטענתם בנם לחם עצמו נגד דאעש.



בתוך כך, גם פרשת העברת הכסף לשחרורו, שנאסף על ידי זק"א, נמשכת. גורם בזק״א מבהיר גם הערב, כי בני משפחתו של חסין לא עומדים בתנאים שהועברו אליהם ונחשפו לראשונה במעריב און ליין. "לא האבא ולא עורך דינו הגיבו לתנאים, פתחו חשבון נאמנות והסכימו להתחייב שכספי הכופר יועברו בתנאי שחסין ישוחרר. ועל כן אין בכוונתנו להעביר את הכסף. אם זאת נמתין לגזר הדין ואז נחזיר את הכסף לתורמים". בקהילה היהודית באותה מדינה אסלאמית כבר מכינים בקשה לחנינה ליום שלאחר גזר הדין.



על פי התנאים שהעמיד זק"א על מנת להעביר למשפחה את 120 אלך הדולרים שנאספו, נדרש בא כוחה של המשפחה לחתום על ערבות בנאמנות שבמידה וחסין לא ישוחרר מהכלא הכסף יוחזר לתורמים. 



עוד דורש הנאמן של זק"א כי על פי החוק האמריקאי שמחייב כי הכסף יגיע למטרות חוקיות, על משפחת חסין להתחייב כי נסיבות מעצרו של חסין אינן בתחום הפלילי במטרה שהכסף לא יגיע לידי פושעים וקבוצות המעורבות בפשיעה. בנוסף דורש הנאמן של זק"א שמחזיק בכסף לקבל את השם של הארגונים מאותה מדינה עבורם נלחם בן חסין על פי גרסתו בדאעש. בנוסף דורש הנאמן אימות מאותו ארגון עבורו נילחם בן חסין.



דרישה נוספת היא בנושא נסיבות מעצרו של חסין. הנאמן דורש לקבל את פרטיו של מי שנהרג על ידי בן חסין, את השם של העיר, שם המדינה ומקום האירוע. עוד דורש הנאמן לקבל לידיו בטרם יעביר את הכסף הבהרה לגבי המטרה של האדם והארגון אשר יקבל את כספי הכופר כדי לשחרר את בן חסין.



הדרישה המשמעותית היא לקבלת אישור רשמי מבית המשפט בעל סמכות השיפוט על בן חסין כי ישוחרר מיד לאחר תשלום הכופר ולא ייגזר עליו עונש מאסר שכן הכספים נתרמו על ידי זק"א במסגרת מצוות פדיון שבויים