רבים מאיתנו בוודאי זוכרים כיצד, במיוחד בשנות ה־80, נהגו בעלי רכב גאים לחכות לסוף השבוע, לבקש עזרה מהילדים, ולהשקיע ביחד את מיטב מרצם וזמנם בניקיון יסודי של רכבם. בשלב מסוים נעלמה תמונה זו מהנוף כאשר השתלטו המכונים האוטומטיים לשטיפת רכבים על השוק ועד מהרה התמעטו באופן ניכר הנהגים שהטריחו עצמם לנקות באופן ידני את מכוניותיהם.

לאחרונה אנו עדים לקאמבק של הניקיון הידני כאשר אחת הסיבות לכך היא הבנת הציבור כי בשוק קיימים כיום מוצרי טיפוח ראויים לרכב בעלות כספית לא גבוהה יחסית וללא צורך במאמץ פיזי מורכב. בשוק מוצרי הטיפוח יש כיום עשרות מתחרים, שמציעים מגוון מוצרים גדול, הנע ממוצרים בסיסיים כמו שמפו לרכב ומנקה ריפודים, דרך מוצרים מתקדמים יותר כמו פוליש, וקס, מנקה ג’נטים, ועד מוצרי הדיטיילינג שעושים שימוש בננו־טכנולוגיה לביצועים מדויקים של ניקיון וחידוש הרכב.

המותג הגדול והמצליח בעולם למוצרי טיפוח לרכב, שחודר כעת גם לשוק הישראלי, שייך  לחברת SONAX הגרמנית. מחזור המכירות של החברה אשתקד עמד על 90 מיליון דולר. 

חברת אוטוורקס הישראלית חתמה לאחרונה עם החברה הגרמנית על שיווק בלעדי בארץ של מוצרי הטיפוח שלה בהשקעה של כ־10 מיליון שקל בניסיון להטמיע את המותג הגרמני בשוק הישראלי. 

המוצרים של SONAX יימכרו ברשת חנויות Solo, שנמצאות ב־28 מסניפי הום סנטר. חברת אוטוורקס יחד עם רשת הום סנטר יפתחו בנוסף, רשת שתציע מבחר גדול של מוצרים לרכב, “כאשר כ־70% מהם מגיעים ישירות מהיבואן לצרכן וללא פערי תיווך”, כפי שנמסר מהחברה. עוד נמסר כי “מטרת הרשת בין היתר היא להראות לנהגים ולנהגות שעולם הרכבים לא חייב להיות מסובך ולהישמע כמו ג’יבריש. מלבד מוצרי הניקוי של SONAX, נמכור גם עוד מוצרים משלימים כמו שמנים ותוספים, מצברים, מוצרי טיפוח, ריפודים, מנשאי אופניים וצמיגים”.