המערכת הגשומה והקרה שהחלה ביום ראשון, עדיין לא הגיעה לשיאה. השיא יהיה מחר בלילה, כאשר צפוי גם שלג בפסגות הרי המרכז. החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, שי פרנקל מסר שבמהלך היום (שלישי) ירדו משקעים לסירוגין בעיקר בצפון הארץ ובמרכזה. בתל אביב נמדדו 14 מ"מ, בצפת ובבית דגן – 13, בגמלא – 9, בירושלים – 8 ובחיפה – 7. החל משעות הלילה גם ירד שלג בחרמון והאתר נסגר למבקרים. בשל התחזית להמשך ירידת השלגים האתר יהיה סגור גם מחר.



הלילה תהיה התחזקות של הגשמים, שיהיו מלווים בסופות רעמים. המשקעים צפויים לרדת לפרקים מצפון הארץ עד לצפון הנגב. בחרמון ימשיך לרדת שלג וייתכן שלג גם בצפון רמת הגולן.



מחר תחול התקררות נוספת של 2-1 מעלות. בירושלים – 7 מעלות, בתל אביב ובבאר שבע – 13 ובצפת – 6.במקביל, ימשיכו לרדת גשמים מידי פעם מצפון הארץ עד לצפון הנגב. בצהריים תחל מגמת היחלשות של הגשמים בחלק מהאזורים.



שלג במרום גולן, ארכיון. צילום: לילך אשתר
שלג במרום גולן, ארכיון. צילום: לילך אשתר



סכנת שטפונות והצפות



אולם בלילה המערכת הגשומה שוב תתחזק וצפוי שלג בחרמון וייתכן שגם בצפון הגולן ובפסגות הרי המרכז. בחמישי לפנות בוקר אף ייתכן שלג בפסגות הרי המרכז. עם זאת, פרנקל העריך שבירושלים לא צפוי שלג ופתיתי השלג ירדו בפסגות בגובה של למעלה מ-1,000 מטרים.



בחמישי ימשיכו לרדת גשמים לפרקים מצפון הארץ עד לצפון הנגב וקיימת סכנת שטפונות והצפות. בחמישי בבוקר המערכת הגשומה תגיע לשיאה ומהצהריים היא תיחלש בהדרגה.



בשישי כבר לא ירדו גשמים, אבל יהיה קר מהרגיל ובלילה תיתכן קרה. גם בשבת לא יהיה גשום ותחול עלייה קלה בטמפרטורות, אבל עדיין יהיה קר מהרגיל.