ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הלילה (רביעי) עם מזכיר המדינה האמריקאי, רקס טילרסון. מדובר במפגש מקדים לקראת הפגישה שתיערך היום בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כשבמוקד הפגישה סוגיית המו"מ עם הפלסטינים, כמו גם הגרעין האיראני. במהלך יום האתמול נתניהו נערך לפגישה עם פמלייתו. לפי מקורבים, מדובר היה בהיערכות לתרחישים שונים שיכולים לעלות בפגישה עם הנשיא.



בפגישתו עם טילרסון, דנו השניים על שלל נושאים אזוריים ועל איראן. עם סיומה של הפגישה, הוזמן מזכיר המדינה לישראל, במטרה לחזק את היחסים בין מזכירות המדינה האמריקאית ולשכת ראש הממשלה בירושלים. 



בנוסף לכך, על רקע הפגישה המתוכננת בין טראמפ לנתניהו,  גורם בכיר בבית הלבן אמר מוקדם יותר היום כי "הנשיא טראמפ תומך בשלום בין ישראל לפלסטינים וינסה להוות כגורם מתווך, אך לא יתעקש על פתרון שתי מדינות לשני עמים. שלום הוא המטרה הסופית, בין אם זה יגיע בצורה של פתרון שתי המדינות, או בצורה אחרת".


 



פניו לשלום. דונלד טראמפ. צילום: רויטרס



אמנם הנושא הפלסטיני ובעיקר הלחץ של שרי הבית היהודי וחלק מהליכוד עליו תפס את מרכז תשומת הלב הציבורית בארץ, אבל כשנשאל נתניהו האם ייסוג מנאום בר אילן הוא השיב שיש לחכות עד לפגישה.



קבלת הפנים בבית הלבן תהיה חמה, זה כבר ברור, אבל מעבר ללחיצות הידיים והחיבוקים נתניהו רוצה לצאת מהחדר הסגלגל עם כמה הישגים מדיניים, שבהם יוכל לנופף בזירת הקרב הפוליטית בארץ.



בינתיים, בליכוד סוערות הרוחות בעקבות מה שנתפס כניסיונות של שרים וחברי כנסת ביחד עם פעילי המפלגה ביהודה ושומרון "לחשק" את ראש הממשלה מימין לקראת הפגישה המדוברת עם טראמפ. 



ליאור הררי, מפעיל קבוצות ווטסאפ ופייסבוק התומכות בראש הממשלה וברעייתו, החל בתגובה לפעולות ה"חישוק" לאסוף חתימות של חברי ליכוד על מכתב תמיכה בראש הממשלה. לדבריו, "ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו זקוק לשיעורים בניהול מדיניות החוץ של מדינת ישראל". על המכתב חתמו עד כה כמה עשרות פעילים ביניהם חברי מרכז המפלגה.