בזרוע הים מפתחים מערכת חדשה לנטרול איום טילים נגד טנקים מתוך הבנה כי מערכות הנשק נגד טנקים השתכללו בשנים האחרונות וניתן לאיים על כלי שייט שפועלים קרוב לחוף. למעריב אונליין נודע כי צה"ל מקדם את הפיתוח שבעתיד יוכל להגן גם על כלי רכב קלים שנעים על צירים רגישים בדומה לכלי הרכב שספגו ירי נ"ט בגבול הצפון לפני שנה, אירוע תגובה של חיזבאללה לחיסולו של סמיר קונטאר בו נהרגו שני חיילי צה"ל ונפצעו עוד שבעה.

"נשק נ"ט שנורה לכיוון הים זה איום שמעסיק אותנו" אומר גורם בכיר בזרוע הים למעריב אונליין. "לטנק יש מעיל רוח. זו מערכת שיודעת לעבוד על כלים כבדים, ולנו בזרוע הים יש כלים קלים ביחס לטנק ולכן אנחנו מפתחים מערכת שתגן על כלי שייט מפני איום כזה. כבר ראינו ספינה מצרית שנפגעה מטיל נ"ט וטבעה, היא עמדה במקום בסיני, באזור דרום רפיח קרוב לחוף וחטפה".

"אם אני צריך היום לקרב כלי שייט לאירוע, למשל לחדירה בזיקים אז כלי השיט חשוף. מספיק שיצא כלי שייט כמו דבורה לטפל באירוע פח"ע ליד החוף או חדירה של שחיינים ואני חשוף מאיום נ"ט, שאגב הטווח שלו הולך וגדל", מספר הגורם. 
 
בכל הקשור למורכבות המערכת בצה"ל אומרים כי לא ניתן לפרט מאחר ומדובר באחת המערכות המסווגות שמפתח הצבא כמו גם מתוך הנחה כי איום הטילים נגד טנקים הולך ומשתפר כל הזמן. "הדורות האחרונים של חימוש הנ"ט כבר לא מוגבלים וניתן לירות אותם מעל הים. אנחנו נמצאים בפיתוח מאוד מתקדם וההבנה שלנו היא שמערכת כזו יכולה לשמש את כל צה"ל בהגנה למשל על כלים רכבי שטח צה"ליים". 
 
המערכת זוכה להתעניינות מכל הצבאות בעולם, מסביר הגורם הבכיר. "אנחנו ראשונים בעולם בפיתוח הגנה מפני טילים תלולי מסלול על ספינות. עד היום אף אחד לא אוים כך. אנחנו הראשונים. יש לנו הרבה שיתופי פעולה בעולם שמתעניינים במערכות כאלו".

בצה"ל מבינים כי חמאס ממשיך להכין את הגזרה לעימות הבא ורצועת החוף הופכת להיות אתגר הגנתי לא פשוט. במבצע צוק איתן אותגר זרוע הים בגזרה וההערכות הן כי החמאס מחזק את כוחותיו באימונים מסביב לשעות של לוחמי ים, צוללנים ויחידות מיוחדות שינסו לחדור לשטח ישראל דרך הים.