"הערב הושם הקץ על פתרון ״שתי המדינות", כך אמר היום (רביעי) שר המדע אופיר אקוניס אחרי פגישת טראמפ-נתניהו. ״סופסוף הגיע סופו של רעיון שגוי ומסוכן: הקמת מדינת טרור פלשתינית בלבה של ארץ ישראל. גם הנשיא טראמפ מבין שנוסחת ״שתי מדינות״ לא תביא לשלום במזרח התיכון, ושצריך למצוא פתרונות אחרים כדי להשיג שלום״", הוסיף אקוניס. 

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט אמר כי מדובר בעידן חדש: "אחרי 24 שנה דגל פלסטין הורד היום מהתורן ומוחלף בדגל ישראל. מחזק את ראש הממשלה שגילה מנהיגות ותעוזה וביצר את בטחון ישראל". 

ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני, יצחק (בוז'י) הרצוג, הגיב בחריפות ואמר: "היה עצוב ומביש לראות את נתניהו מתפתל ומתפתל רק כדי להתחמק מהרעיון של היפרדות מהפלסטינים בדמות שתי מדינות. על כל ישראלי הערב להיות חרד מעצם התפיסה שאפשרות של מדינה אחת בין הים לירדן, משמעותה שאין מדינה יהודית. זה אסון מסוכן מאוד וניאבק בו בכל דרך אפשרית".

בני הזוג טראמפ ונתניהו בחדר הסגלגל. צילום: רויטרס
בני הזוג טראמפ ונתניהו בחדר הסגלגל. צילום: רויטרס


השר לביטחון פנים גלעד ארדן אמר כי "זהו יום חשוב מאוד" והוסיף :"אני מברך את ראש הממשלה שמייצג את עמדת ישראל בצורה הטובה ביותר שיכולה להיות. אמירות הנשיא טראמפ מוכיחות שאנו בעידן חדש. העמדות שהביע הנשיא, מעידות על ההבנה שפתרון שתי המדינות אינו הפתרון היחיד להשגת שלום ושהגיע הרגע להפוך את המשוואה ולהפעיל את הלחץ על הצד הפלסטיני". 


בתגובה לשמחה שהפגינו בימין, אמרה ח"כ סתיו שפיר מהמחנה הציוני:"‏שיתאפקו בימין עם שאגות השמחה. בתוך שק החנופה של ביבי לקיצוניות המשיחית של בנט לא שמענו שום תוכנית לשמירה על בטחון ישראל. כי אין כזו". 

ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) התייחס לפגישה ואמר: "אכן טראמפ הרעיף חום על נתניהו, אבל הוא לראשונה השתמש במושג מדינה אחת כאופציה. אני ממשיך לתמוך בחזון שתי המדינות, אבל אם נתניהו וטראמפ ידחפו למדינה האחת והדו לאומית שיהיה בה שוויון וזכות הצבעה לכולם אזי זו תחילתו של פרק חדש באיזור". 

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני) קראה לנתניהו להציג תוכנית מדינית ברורה: "בניקוי החום והפרגון ששפעו מהנשיא טראמפ, מה ששמע נתניהו הערב לא היה שונה במאום מדברי קודמיו: הוא תבע מישראל הפסקת התנחלויות, הצהיר שיעבוד קשה על עסקה טובה ששני הצדדים יצטרכו לוותר בה, וביקש מישראל גמישות, פשרות וויתורים. אני קוראת לנתניהו לנצל את מערכת היחסים המצוינת עם הנשיא טראמפ ולהבין כי דווקא כעת נגמרו התירוצים ועל ישראל להציג תכנית מדינית ברורה ואמיצה לטובת המשך קיומה של ישראל חזקה יהודית ודמוקרטית". 

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שמרבה לבקר בציוציו את רה"מ נתניהו, צייץ הפעם: "ריקוד קיפודים בוושינגטון. ביבי בלחץ מהישירות של טראמפ, שעסוק בדברים אחרים. הפתעות בדרך. ועידה אזורית על השולחן כבר שנתיים. הערב-עוד מסכי עשן". 
 
סגנית שר החוץ ציפי חטובלי אמרה: "מסיבת העיתונאים הערב של טראמפ ונתניהו מבשרת על עידן מדיני חדש ועל פתיחת הרעיון של פתרון אזורי.
אני מברכת על כך שלראשונה מזה 25 שנה יש רצון אמריקאי לחשיבה חדשה ולכיבוד האינטרס הישראלי כפי שהוכרע על ידי העם בישראל".