לא נעים לקלקל את הרושם של קבלת הפנים החמה שבה נשיא ארה"ב דונלד טראמפ קיבל את פניהם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו. קבלת פנים ידידותית ומרשימה כזאת למנהיג ישראלי לא נראתה בוושינגטון מזה שנים רבות. אבל במסיבת העיתונאים ששני המנהיגים קיימו, מאופן ותוכן התשובות שנתנו לשאלות - טראמפ ונתניהו הם אלה שקלקלו את היופי של מעמד הגעתו וכניסתו של ראש הממשלה לבית הלבן.

"אני לא בטוח אם טראמפ ונתניהו יכולים להסביר באופן ברור את מה שאמרו והצהירו במסיבת העיתונאים", אמר בשיחה טלפונית מנהיג יהודי ידוע ומוערך, שבשנות כהונתו כראש ארגון יהודי מרכזי היה יוצא ונכנס לבית הלבן. אריק יופה, מי שכיהן כנשיא התנועה הרפורמית אמר כי "נתניהו אולי יפטר מהלחצים ומהעוינות שהוא חש מברק אובמה. אבל הוא לא יצא מושינגטון עם נצחונות גדולים". 
   
"השיחה בין טראמפ לנתניהו היא בארבע עינים. אבל עם הרבה ניגודים וסתירות", התלוצץ דיפלומט מערבי בכיר במרכז האו"ם בניו יורק. מתגובות חטופות  למסיבת העיתונאים מצד בכירים יהודים וגורמים במרכז האו"ם השתמע כי ההופעה המשותפת של  טראמפ ונתניהו הצטיירה בעיניהם כאירוע מביך, מבולבל, מתעתע.         
 

מתוכן התייחסותו ותגובותיו של הנשיא טראמפ לנושאים מרכזיים כמו פתרון שתי המדינות וההתנחלויות עלה והשתמע באופן ברור שלראש הממשלה צפויים קשיים ומהמורות במאמציו להשיג הסכמה, הבנה וסיוע במאמציו להשיג שיתוף פעולה מצד הנשיא ותמיכה מלאה ברעיונות והיוזמות שיידונו בשיחה.
 
כמו מורה לתלמיד סורר, טראמפ אמר לנתניהו: "צריך לעשות ויתורים בדרך לשלום, אתה  מבין את זה, נכון?". ועוד הערה-נזיפה לידיד הטוב מישראל, "אשמח אם תרסנו את הבנייה בהתנחלויות לזמן מה". על דבריו של ראש הממשלה ש"שלום יכול להיות מושג באמצעות יוזמה אזורית בשיתוף עם שכנותיה הערביות של ישראל", העיר הנשיא בחיוך, "אתה לא ממש אופטימי לגבי  זה". ממש הערה אוהדת וחיובית. 

הרעיון של שתי מדינות לשני עמים נראה אחרי מסיבת העיתונאים חבוט, מרופט ונלעג באופן בלתי הפיך. שתי מדינות, מדינה אחת, מה שהצדדים ירצו", כך , בטון קליל ובחצי בדיחות-דעת  נפנף נשיא ארה"ב את  פתרון שתי המדינות שזוכה להסכמה כללית בזירה הבינלאומית ומקובל כפתרון הסביר והניתן להשגה.