עם ישראל כבר יצא מזמן מהגלות, אבל מתברר שלא פשוט כל כך להוציא את הגלות מעם ישראל. גם אחרי כמעט 69 שנות עצמאות ומדינה פורחת, נראה שחלק ניכר מהעם עדיין נותר שם מבחינה מנטלית. את העובדה הזאת חשנו לאחרונה היטב, לקראת הפגישה אתמול של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ, כשפרנסי העם, גבאי בתי הכנסת והקיביצרים למיניהם, הסמוכים לשולחנו של נתניהו, התקבצו ודאגו לנתח, לייעץ וגם להזהיר את ראש הממשלה לקראת המפגש עם הפריץ טראמפ. 

היזהר לך, הם אמרו לו, כדי שחס וחלילה המפגש ההיסטורי הזה לא ישיג את ייעודו, שהרי הוא נועד לשנות גזירות ישנות של הפריץ הקודם וליצור מציאות חדשה לעם ישראל, ובה הפריץ יפעל לפי מה שטוב ליהודים. ובעוד אותם פרנסים, גבאים וקיביצרים ממתינים בכיליון עיניים ואוזניים לשמוע את הבשורות היוצאות מהבית הלבן, הם בוודאי יגלו שרצונות לחוד ומציאות לחוד, ובעצם ראש הממשלה הבין שבמזרח התיכון הדבר הכי נכון הוא פיזור הבטחות בהתאם למשב הרוח. בפגישתו עם טראמפ כנראה עשה כפי שעשו בזמנו נבונים ממנו כשבאו לפריץ לבקש את טובת העם.
כך קרה, למשל, בסיפור על הרב הידוע, שהגיע לפריץ כדי לבקש ממנו להסיר את גזירת הגירוש שהטיל על יהודי העיר. "אנא, חוס על יהודי עירך ובטל את הגזירה, ובתמורה אלמד את סוסך קרוא וכתוב, ואתה תהיה הפריץ היחיד בתבל עם סוס שגם קורא וגם כותב", אמר הרב. נדהם הפריץ ושאל: "וכמה זמן ייקח עד שסוסי יקרא ויכתוב?" "שנתיים", השיב הרב בביטחון. "אני מקבל את הצעתך, וברגע זה אני מבטל את הגזירה, אבל אם בתום המועד, בעוד שנתיים, סוסי לא יקרא ולא יכתוב, יגורשו יהודי העיר בבושת פנים, ואת בתיהם אשרוף", השיב הפריץ.

נתניהו וטראמפ במגדל טראמפ, בטרם בחירתו. צילום: קובי גדעון, לע"מ

הרב יצא לעם והודיע: "הגזירה בוטלה". נדהם הציבורושאל: "הכיצד?" אז סיפר לו הרב על הצעתו לפריץ. החלו פרנסי העיר, הגבאים והקיביצרים לזעוק: "ומה יהיה בעוד שנתיים? שהרי ברור שסוסו של הפריץ לא יקרא ולא יכתוב, ואתה תמיט עלינו אסון נורא". השיב הרב: "מה אתם דואגים? שנתיים בעירנו הן זמן רב. עד אז או שהסוס ימות או שהפריץ ימות". 

עם ההישג הזה פחות או יותר צפוי נתניהו לחזור מוושינגטון, למורת רוחם של כל אלה שמאמינים שכהונת טראמפ היא פעמי משיח ומצפים לשובו עם אישורי בנייה, תעודות כשרות ומתן היתרים להפיכת יהודה ושומרון לגן עדן שעליו חולם כל נער גבעות. אלא שהם כנראה יתאכזבו לראות את נתניהו חוזר ארצה עם ססמתו המיתולוגית: "לא יהיה כלום, כי אין כלום", כלומר, לא יהיה שום שינוי ביהודה ושומרון בכל מה שקשור לבנייה, פיתוח והתיישבות. כזכור, נתניהו הבטיח לטראמפ שהוא מוכן לוויתורים, אם גם הפלסטינים יסכימו לוויתורים, וויתורים פירושם לא בונים, לא סוללים, דבקים בהתחייבות לשתי מדינות לשני העמים, ללא סיפוח שטחים וללא חוקי הסדרה.
אותם פרנסים, גבאים וקיביצרים אמורים להבין שנתניהו אוהב לשחק על זמן, ולכן הוא כנראה שמח לשמוע את טראמפ מצהיר שהוא לא רוצה לראות צעדים חריגים מצד ישראל. כך נמשיך לחיות כאן כמו בגלות, תלויים בהחלטות הפריץ וביכולתו של הרב לאלתר פתרונות להישרדות. ובינתיים ניאלץ להתפלל שהפריץ או הסוס ימותו