האם ראש ממשלת בריטניה לשעבר, ווינסטון צ'רצ'יל, האמין בחייזרים? המדינאי הדגול, שזכה גם בפרס נובל לספרות, והיה ידוע כחובב מושבע של מדע בדיוני, כתב ב-1939 כי הוא מאמין בחיים חוץ-ארציים. במאמר בן 11 עמודים, שנשא את הכותרת "האם אנחנו לבד ביקום?", כתב צ'רצ'יל כי יצורים תבוניים קיימים לבטח במקום כלשהו ביקום העצום שלנו. "עם מאות אלפי ערפיליות, שכל אחת מכילה אלפי מיליוני שמשות, הסיכויים לכך שקיימים כוכבים המאפשרים חיים הם עצומים", הוא כתב.

"לא התרשמתי מהצלחת הציביליזציה שלנו עד כדי כך, שאהיה מוכן לחשוב שאנו המקום היחיד ביקום האדיר הזה שמכיל יצורים חיים תבוניים", כתב צ'רצ'יל. הוא טען גם שאנו עתידים לבקר בעולמות אחרים. "יום אחד, יתכן שאף בעתיד הלא רחוק, זה יהיה אפשרי לנסוע לירח, אפילו לנוגה ומאדים". במאמרו הוא גם דיבר על חשיבותם של מים זורמים לשרידותם של חוצנים, ואמר שכוכב לכת צריך להיות "בין כמה מעלות של כפור ובין נקודת רתיחה של מים".

אנחנו לא לבד. אילוסטרציה:אינגאימג
אנחנו לא לבד. אילוסטרציה:אינגאימג


לאחר שנמצא, הועבר בשנות ה-80 מאמרו של צ'רצ'יל למוזיאון הלאומי של צ'רצ'יל בארה"ב, בפולטון, מיזורי, אך עד היום הוא לא פורסם מעולם. הוא נחשף לראשונה כעת בכנס המדע העולמי בבוסטון. לאחרונה, החליט מנהל המוזאון של צ'רצ'יל בארה"ב טימוטי ריילי לחשוף את המסמך ונתן אותו לניתוח וחוות דעת של האסטרופיזיקאי הישרלאלי מריו ליביו. ליביו התרשם עמוקות מן המאמר, ושיבח את הידע הרב של צ'רצ'יל וחשיבתו המדעית. "בזמנים בהם פוליטיקאים בני זמנינו מתרחקים ממדע,  אני מוצא את זה מרגש להיווכח שמנהיג שהתעסק בזה לעומק", אמר ליביו.
ליביו הוסיף שהמאמר הוא בגדר הפתעה גדולה, ומראה שצ'רצ'יל הקדים את זמנו. צ'רצ'יל, כאמור היה חובב מדע בדיוני ומדע, וקרא את ספרו של דרווין "מוצא המינים" בהיות בן 22 בלבד, כשהיה חייל בצבא הבריטי. במהלך מלחמת העולם השנייה הוא נפגש בקביעות עם מדענים ידועים, והיה ראש הממשלה הראשון שהעסיק מדען כיועצו. הוא גם גיבה את תכנית הגרעין הבריטית.