במערכת הפוליטית מגיבים הערב (שבת) בחריפות לתחקיר חדשות 2 על הכאת קשישים בבית אבות בחיפה, המצטרף לשורת פרסומים על מחדלים בתחום הסיעוד, ביניהם גם במעריב. השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, אמר כי יפעל לכך שהמשטרה תביא לדין את המטפלים שתועדו מכים קשישים ומתעללים בהם. "אוודא שהמשטרה תפעל במהירות ובעדיפות עליונה. אין דבר חמור ואכזרי יותר מהתעללות בחסרי ישע עלינו להקיא מקרבנו כחברה כל מי שעושה דברים כה נוראים ולוודא שהוא ישלם מחיר כבד", אמר. 

בעקבות התחקיר הודיע יו"ר שדולת הגמלאים, ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) כי יגיש מחר דרישה לוועדת חקירה פרלמנטרית. ח"כ שמולי: "מדינת ישראל הפקירה את הסיעוד והקשישים הסיעודיים הפכו לשקי אגרוף אנושיים שסופגים השפלות, מכות, קשירות ממושכות והתעללות קשה. לאור העובדה שתופעות אלו התגלו בעשרות בתי אבות לאחרונה מוכיחה שהפיקוח של משרד הבריאות פשוט כשל. חובה לקדם מיד את חוק ביטוח סיעודי ממלכתי שיחזיר את האחריות לידי המדינה ובמקביל להגביר את הפיקוח ולהטיל אחריות אישית גם על המנהלים ולא רק על התוקפים עצמם. זהו מאבק שצריך להיות קודם כל שלנו-הצעירים עבור דור המייסדים שבנה לנו מדינה". 
 
תחקיר ערוץ 2 על התעללות בקשישים בבית אבות בחיפה. צילום מסך
ח״כ נחמן שי (המחנה הציוני), יו׳״ר משותף של השדולה לאזרחים וותיקים, אמר: ״מתחת לאפו של משרד הבריאות מתחוללת שערוריה גדולה. 80 עובדי הפיקוח של משרד הבריאות אינם מסוגלים לאתר את ההתעללות המבישה בדיירי בתי האבות. אני פונה למבקר המדינה לחקור את מחדל בתי האבות, שהמדינה נושאת באחריות מלאה לו״.

התחקיר בחדשות 2 חשף כי הדיירים בבית אבות בחיפה סובלים מאלימות, השפלות וקללות. אדם שעבד כעובד סיעודי במקום תיאר את האירועים כ"סרט אימה" והחליט לשים סוף ליחס המשפיל והמזעזע באמצעות חשיפתו. הוא פנה למשרד חקירות וצילם את האירועים במצלמה נסתרת. בסרטונים נראים עובדים כשהם מכים את הקשישים ומשפילים אותם, וכל זה באופן שיטתי. 
המטפלים אף איימו על הקשישים שלא יחשפו את מסכת ההתעללות שהם עוברים באופן יומיומי. לאחד הקשישים אמר מטפל כי אם יספר לעובדת הסוציאלית על הנעשה הוא "יבוא אליו בלילה" וכך, הקשישים המפוחדים שומרים על קשר שתיקה. כעת בעקבות התיעוד, נפתחה חקירה.