פרשת הישראלי העצור במדינה אסלאמית ממשיכה לעורר הדים: ל"מעריב־השבוע" נודע כי הנציגות היהודית באותה מדינה החליטה ביום חמישי האחרון לסגור את שעריה עד להודעה חדשה. הסיבה: העובדים קיבלו איומים על חייהם. "מאז התפוצצה הפרשה ופורסמה ב'מעריב' בכירי הקהילה היהודית באותה מדינה החלו לקבל איומים על חייהם", מסר עו"ד אייל פלטק, המייצג את הנציג היהודי הבכיר באותה קהילה. "הם הציגו בפני הודעות כתובות שבהן נאמר במפורש שחייהם בסכנה".



ההתכתבויות מכילות קללות ואיומים פיזיים, כולל כריתת איברים. "האיומים החלו מרגע שהתפרסם ב'מעריב' שיש משהו מסריח בסיפור הזה של בן חסין", ממשיך פלטק. "בזק"א כבר לא מוכנים להעביר את הכסף ורק מחכים שהפרשה תיגמר".



כזכור, חסין עצור זה שנה וחצי במדינה מוסלמית בחשד לרצח נהג מונית שלטענתו ניסה להסגירו לדאע"ש לאחר ששמע אותו מדבר עברית. חסין הודה במשפט ארבע פעמים כי אכן הרג את הנהג, אולם בני משפחתו בישראל סיפרו כי מדובר בהגנה עצמית - טענה שנדחתה בבית המשפט. 




ארגון זק"א הודיע כי כספם של התורמים יוחזר



כפי שפורסם לראשונה באתר "מעריב־אונליין", גזר דינו של חסין נדחה ל־26 בחודש. בני משפחתו של האדם שחסין הרג כבר אינם מוכנים לעסקת כופר, לאחר שהפרסומים הצביעו על כך שבנם, נהג המונית, רצה להסגיר את חסין לדאע"ש. "הם אמרו לנציג היהודי שתיווך בפרשה שבנם לחם עם הקואליציה נגד דאע"ש והפרסומים בארץ פגעו בהם", אומר פלטק. "עכשיו הם לא מוכנים לעסקת כופר גם עבור מיליון דולר".



ארגון זק"א, שגייס את הכסף, החליט להודיע לתורמים כי כספם יוחזר, אף שהציע לבני משפחת חסין בישראל לפתוח חשבון נאמנות לצורך העברת כספי הכופר.



בני המשפחה ועורך דינם סירבו למהלך משום שנדרשו להיות ערבים לכסף, במקרה שבית המשפט יגזור על חסין מאסר לאחר תשלום הכופר.



"העברתי מסרים ברורים לבאי כוחם של המאיימים שאם הם לא יחדלו מכך, אדאג להגיש תלונות במשטרה", אומר פלטק. "אני קורא להם לחדול מכך. יש לנו הוכחות שהאיומים יוצאים מישראל, ואם אצטרך אלך למשטרה".