שמונה בני אדם חולצו על ידי המשטרה במהלך סוף השבוע, לאחר שנקלעו בשישה מקרים שונים לשטחים שהגישה אליהם בעייתית, כך מסר היום (ראשון) דובר המשטרה. במסגרת החילוצים הפעילה המשטרה את יחידות החילוץ שברשותה ואף השתמשה במסוקים ואמבולנסים המותאמים לפעולות שטח. חלק מהמחולצים הועברו להמשך טיפול בבתי החולים.



באחד המקרים שאירע ביום שישי בערב, סייעו אנשי יחידת החילוץ מגילות, שסמוכה  לתחנת מעלה אדומים בחילוץ באזור ואדי קלט , זמן קצר לאחר מכן נרשם אירוע נוסף, הפעם בדרך המעיינות, ליד עין תמר שם אישה חולצה עם חשש לשבר על ידי יחידת חילוץ עציון. באירוע נוסף שטופל על ידי יחידת חילוץ מגילות ובסיוע מרד"מ של מחוז ש"י חולצו שלושה מטיילים שנקלעו למבוי סתום באזור נחל מכמש.



מסע החילוצים נמשך גם במהלך השבת שעה בעין בוקק חולץ על ידי צוות חילות עין גדי וערד בחור עם חשש לשבר ברגלו. באירוע אחר חולצה על ידי צוות של מגילות רוכבת אופניים שנפלה ונפגעה בכתפה באזור מרסבא שסמוך לכפר קדומים. אירוע נוסף בשבת בצהריים נרשם במצוק העתקים שם רוכב אופנוע חולץ עם פריקה או שבר בכתף ולאחר שקיבל טיפול במקום פונה על ידי יחידת צוות מגילות.



חולצו קרוב ל-100 מטיילים מתחילת שנת 2017



כמו כן מבדיקה שערך אגף המבצעים של המשטרה עלה כי מאז ראשית ינואר דאגו במשטרה לחילוץ של קרוב ל-100 מטיילים שהלכו לאיבוד או נפגעו במהלך סיורים שאליהם יצאו עם בני המשפחה וחברים. בדיקה שנערכה במסגרת ההיערכות לקראת עשרות אלפי המטיילים האמורים לצאת לסיורים בטבע בקרב השיטפונות ברחבי הארץ והפרחים האדומים בדרום.



בשל מקרים אלה ומקרים דומים אחרים, במשטרה קוראים למטיילים להתקין בניידים את האפליקציה "100 חירום", אפליקציה שפותחה כדי לעזור לאתר מטיילים במצוקה באופן מהיר, למקרה שיידרש סיוע משטרתי. 



להורדת האפליקציה המשטרתית