הבעלים של בית האבות נאות כיפת הזהב שבחיפה, בו נחשפה פרשת ההתעללות המחרידה בקשישים, החליטו הבוקר (שני) לקבל עליהם את המלצת משרד הבריאות ויחלו היום בהליך לאיתור מנהל חדש לבית האבות. מהנהלת בית האבות נמסר כי "לאור הנסיבות ועל מנת להחזיר את אמון המשפחות בבית האבות ובצוות הסיעודי המטפל, החלטנו לצאת להליך לאיתור מנהל חדש לבית האבות".



עוד נמסר מהבעלים: "נבחר מנהל שימשיך לעבוד בתיאום ושקיפות מלאים עם משרד הבריאות". במקביל לכך, במשרד הבריאות החלו הבוקר בביצוע ביקורות פתע בבתי אבות נוספים, על מנת למנוע חזרה של פרשות מסוג זה. שר הבריאות יעקב ליצמן, שמשרדו אמון על הנושא, סיפר הבוקר בשיחה עם ניסים משעל, דרור רפאל וספי עובדיה, ב-103FM על המהלך. לדבריו, "אני לא הולך לברוח מאחריות. צריך לעשות בדק בית אצלי והתחלנו את זה כבר. שלחתי צוותים לקיים ביקורי פתע בבתי אבות שונים ברחבי הארץ. עוד לא שמעתי מה עלה בבדיקה שלהם, אגיע בצהריים ואלמד את הממצאים".



השר ליצמן הציע להפעיל במדינה סיעוד ממלכתי. לדבריו, "בסיעוד מסוג זה, חצי מהאנשים יקבלו טיפול בבית ולא בבתי אבות. ניתן להם יותר כסף וכוח אדם וזה יקל על העבודה. ההצעה שלנו היא להעלות את מס הבריאות בשביל זה ואני לא רואה בזה בעיה. בסקר שעשינו מעל 90% רוצים סיעוד ממלכתי ומעל 70% מוכנים לשלם בשביל זה".





מה מביא מטפל להכות מטופלים?
"אין לי מושג, זה נשגב מבינתי. לפי מה שמסרו לי - לא ראיתי את זה, זה נורא ואיום".



אולי זה כוח אדם חלש, הכשרה נמוכה
"לא, אל תכניס פה תירוצים, אני לא מקבל שום תירוץ מאף אחד. זה לא היה צריך לקרות".



נתן זהבי הציע להגדיל את מעגל המשרתים בשירות לאומי ולהכריח אותם ללכת לבתי אבות
"יכול להיות שזה רעיון טוב, צריך לבדוק את זה. צריך כוח אדם מיומן ומסור. טוב שעצרו וטוב שחוקרים ושפיטרו חלק מהאנשים, לא נחסוך מאף אחד את האחריות".



איך יכולים להיות בטוחים שזה לא יקרה יותר בשום מקום?
"עושים ביקורי פתע ויש מצלמות ואני מקווה שהסיעוד הממלכתי יהיה פתרון".



מתי נראה פתרון זה יוצא לפועל?
"אני לא יודע, אבל עושה כל שביכולתי ולוחץ כל הזמן ומשוחח עם שר האוצר. בהחלט אעלה את זה בפני ראש הממשלה לאחר שיחזור מביקורו באוסטרליה.



אפשר לכוון לעוד שנה?
"בהחלט כן".