ממשל סוריה הזמין את איראן ואת החיזבאללה לעזור לו במהלך מלחמת האזרחים במדינה, וכאשר הלחימה תסתיים הם, יחד עם כל שאר הקבוצות הלוחמות יעזבו, כך אמר סגן שר החוץ הרוסי, אולג סירומולוטוב בראיון שהעניק היום (שלישי) לעיתון הג'רוזלם פוסט. "אני מבין את חששותיה של ישראל בנוגע לחיזבאללה ולמשמרות המהפכה בסוריה, ואת הפחד שהם יישארו אחרי המלחמה", הוסיף.



"בשבילנו, חיזבאללה היא תנועה פוליטית בלבנון. חלק מהאוכלוסייה שם תומכת בהם והם חלק מהפרלמנט במדינה", הסבר סירומולוטוב, והוסיף כי משמרות המהפכה הם חלק מהצבא האיראני החוקי. "מסיבות אלו אין שום דרך לצרף אותם לרשימת ארגוני הטרור הבינלאומית".



למרות חילוקי הדעות בנוגע לארגונים המעורבים במלחמת האזרחים, ציין סירומולוטוב כי "גם רוסיה וגם ישראל נאלצות להילחם בטרור. יש מספר דרכים שישראל ורוסיה יכולות לשתף פעולה בלחימה. בראש ובראשונה, אפשר לשלב מידע, צריך לשתף פעולה במוסדות הבינלאומיים כמו האו"ם. זאת עיקר העבודה שעלינו לעשות".



בנוסף לדאגות הישראליות בנוגע למעורבות האיראנית בסוריה, הסביר סירומולוטוב במהלך הראיון את עמדת רוסיה בקונפליקט המדמם. "אחד הנושאים העיקריים שצריך לטפל בהם, הוא ההפרדה בין אופוזיציה לטרוריסטים. בשנה החולפת ניסינו להגיע להסכם עם האמריקאים, אך הם לא ביצעו הפרדה שכזו ולכן לא הגענו להסכמות".