כ-170 קברים הושחתו בבית הקברות היהודי "חסד של אמת" בסנט לואיס במהלך סוף השבוע האחרון, כאשר הנזק הרב נתגלה הבוקר (שני). גורמים במשטרה אמרו למספר כלי תקשורת כי הם חוקרים את נסיבות האירוע, ולא שוללים את האפשרות שהרקע לו הוא לאומני - אנטישמי.



הם הוסיפו כי בעקבות זאת יחודשו הסיורים המשטרתיים באזור בית הקברות העתיק, הפעיל משנת 1893. עוד נטען כי בית הכנסת לא קיבל איומים במהלך התקופה האחרונה.





"לא בגלל טראמפ"


אניטה פייגנבוים, מנהלת בית הקברות "חסד של אמת", סיפרה בגלי צה"ל, סיפרה כי 200 מצבות הופלו וחלקן נשברו. "אנחנו חושבים שהם קפצו מעל הגדר ופשוט הפילו את המצבות. לא היו סימני צמיגים ולא היה להם ציוד מיוחד", היא סיפרה. לדבריה, המצלמות רחוקות ואי אפשר לראות מי עשה את זה.



פייגנבוים אמרה עוד, כי בית העלמין לא קיבל איומים. המשטרה המקומית חוקרת האם מדובר רק בוונדליזם או באנטישמיות. "לדעתי, בגלל כמות המצבות שנפגעו, ובגלל שהיה יותר מאדם אחד ומשום שלא נפגעו בתי קברות אחרים, מודבר באירוע אנטישמי, זאת למרות שלא היו צלבי קרס או כתובות נאצה נגד יהודים", הוסיפה.



פייגנבוים לא מאמינה שהמצב יותר גרוע מאז שדונלד טראמפ נהיה נשיא ארצות הברית. "זה התחיל עוד קודם לכן. נהיה בסדר לתמוך באנטישמיות והמצב הולך ומחמיר". 



איוונקה טראמפ, בתו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחסה הלילה לתקרית בחשבון הטוויטר שלה. היא כתבה: "אמריקה נבנתה על עקרונות של סובלנות כלפי הדתות השונות. אנחנו חייבים להגן על הבית שלנו ועל המשמעות של המוסדות הדתיים".

בשבוע שעבר, הנשיא טראמפ התעמת עם כתב חרדי ששאל אותו במהלך מסיבת עיתונאים על העלייה בתקיות האנטישמיות שנרשמת בחודשים האחרונים ברחבי ארצות הברית. "אני האדם הכי פחות אנטישמי שפגשת בכל החיים שלך", אמר טראמפ ולאחר מכן השתיק את הכתב כשזה ניסה להגיב. "שקט, זו שאלה מאוד מעליבה. זו שאלה לא הוגנת. אני מוצא את זה דוחה. אני שונא את עצם השאלה. שמעת את ביבי אתמול, נכון? הוא אמר 'אני מכיר את טראמפ הרבה זמן, תשכחו מזה'. היית צריך להקשיב לזה במקום לשאול שאלה מעליבה כזו".