משפטו של החייל היורה מחברון אלאור אזריה, יגיע היום (שלישי) לסיומו, עם הקראת גזר הדין. לקראת האירוע, חברו של אזריה אברהם ארנון, סיפר בראיון בגל"צ על תחושותיו. "אני מקווה שהצדק ייצא לאור ובית המשפט יבין את הטעות שעשה - מבחינתי הוא זכאי, למרות שבית המשפט הרשיע אותו", אמר, "מדובר בילד מקסים ממשפחה ערכית שבחיים לא שיקר לי והוא לא אמור לקבל בכלל עונש".



ארנון טען כי "כבר מהדיון הראשון, השופטים הגיעו עם הכרעה ברורה לגבי העונש". הוא התייחס לאופן שבו המשפחה ניהלה את המשפט. "יותר מידי אנשים רכבו על הגב שלו, לעניות דעתי כל הסיפור היה אמור להיגמר בהערת מפקד, או במשהו פלילי קטן", הסביר, "אני חושב שהתנהלות המשפחה שלו במהלך המשפט גרמה לו יותר נזק מתועלת".



החבר הוסיף כי לפי דעתו "אלאור צריך לערער על גזר הדין ולהמשיך עד הסוף, עד העליון. אני לא אעזוב את המאבק עד שאני אראה אותו בבית עם משפחתו אחרי שהוא במעצר כבר 11 חודשים". הוא ציין כי בעקבות המשפט הוא שומע על הורים שלא רוצים לשלוח את ילדיהם לצבא וכאלה שלא רוצים להתגייס בגלל האירוע. "אני שוקל לא להשתמש בתעודת המילואים שלי, כמו חברי", סיכם.



70% מהערעור כבר נכתב, צוות ההגנה יבקש בקשה לעיכוב ביצוע העונש



ל"מעריב-השבוע" נודע כי מיד לאחר השמעת גזר הדין, יגיש צוות ההגנה בקשה לעיכוב ביצוע, כלומר ידרוש שלא לשלוח את אזריה למאסר בפועל עד ההחלטה בערעור.  עו"ד יורם שפטל, מי שמונה לעמוד בראש צוות ההגנה בשלב הערעור, העריך כי בית הדין לא יסרב לבקשה. “יש לכך תקדימים של בית משפט העליון. אני לא מאמין שבית הדין יתעלם מזה”. המשמעות היא שהחייל לא ייכנס לכלא לאחר הדיון, אלא יוחזר למעצר פתוח.
בני המשפחה כבר הצהירו כי בכוונתם להגיש ערעור על הכרעת הדין. ל"מעריב־השבוע" נודע כי 70% מהערעור כבר נכתבו. לשאלתנו אם הערעור כתוב לצורך הקלה בהכרעת הדין, השיב עו”ד שפטל נחרצות: “זה ערעור שיזכה אותו כמו שזיכיתי את ג’ון דמיאניוק וכמו שזיכיתי את ניסים חדאד". לצד זאת, בסביבתו של החייל לא פוסלים לקיים הערכת מצב מחודשת בסיום גזר הדין ובטרם יוחלט להגיש את הערעור. אחת הסיבות לכך היא התקווה שמחזיקה המשפחה, ששופטי בית הדין בכל זאת יקבלו את דבריהם של התובע הצבאי סא"ל במילואים ועו"ד נדב ויסמן, שקרא לשופטים להקל בעונשו של אזריה.