הודף את הביקורת: ההחלטה על הודעה משותפת לאחר אירוע הירי של אלאור אזריה התקבלה יחד עם רה"מ והרמטכ"ל, כך אמר היום (שלישי) שר הביטחון לשעבר משה יעלון בנאום שנשא בכנס בים המלח. "לראש הממשלה, לרמטכ"ל ולי היה ברור מיד בתום התחקיר המבצעי הראשוני כי מדובר באירוע חריג. לכן, בהחלטה משותפת יצאנו יחד בהודעה מספר שעות לאחר האירוע וזאת כדי למנוע התלקחות בשטח", ציין יעלון, שספג ביקורת רבה על שיצא נגד אזריה מעל דוכן הכנסת עוד בטרם החלו החקירה והמשפט. 

יעלון הדגיש כי ההתבטאויות הגיעו "מתוך אחריות לביטחון המדינה. התבטאויות אלה של ראש הממשלה, הרמטכ"ל ושלי היו עוד בטרם החלה החקירה הפלילית!". 

יעלון הסביר כי הדברים באו על מנת להגן על צה"ל ותקף: "דבריי מעל דוכן הכנסת, באותו שבוע, באו בתגובה להתקפות של כל מיני פוליטיקאים חסרי אחריות, על צה"ל, מפקדיו ובראשם הרמטכ"ל, שהפכו אותו לאחשוורוש, וקראו לו להתפטר. מי יגן על צה"ל אם לא שר הביטחון? מי מכל המתלהמים, גיבורי האח הגדול, הפייסבוק והטוויטר ייתן לי שיעורים במלחמה בטרור? במה זה אויב? בלנצח? במוסר לחימה? מי מכל המתלהמים ראה יותר חיילי אוייב ומחבלים, ונאלץ להרוג אותם, יותר ממני? מי?". 

תומכי אזריה מחוץ לבית הדין. צילום: רויטרס
תומכי אזריה מחוץ לבית הדין. צילום: רויטרס


שר הביטחון לשעבר הביע הערכה כי בקשת חנינה של משפחת אזריה תתקבל בחיוב: "אני מקווה שאולי עכשיו אלאור ומשפחתו יקבלו החלטה מושכלת להרחיק מהם את אותם גורמים אינטרסנטים ששיחקו בהם ופגעו באלאור, ויגישו בקשת מחילה וחנינה. ואני משוכנע שהיא לא תיפול על אוזניים ערלות". 

יעלון סיפר כי הוא חש תחושות מעורבות הבוקר עם פרסום גזר הדין של אזריה: "מצד אחד גאווה בצבא ערכי ונחוש צבא לוחם שיודע להגן היטב על מדינת ישראל אבל גם על ערכים אנושיים - ערכי העם היהודי. מצד שני, חמלה כנה על אלאור ומשפחתו, שנפלו קורבן, ככלי משחק בידי גורמים אינטרסנטיים, אשר במקום להוביל את אלאור במסלול המקובל והנכון, לקחו אותו לזירות שגויות שרק הכבידו על הנטל הנפשי והבריאותי של אלאור ובני משפחתו".