דיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה: על פי ערוץ הטלוויזה הלבנוני אל ג'דיד וכלי תקשורת בסוריה, חיל האוויר הישראלי תקף הלילה (רביעי) מטרות של צבא אסד בפרברי דמשק. על פי הדיווח, התקיפה נעשתה מתוך שטח לבנון, ככל הנראה מעל אזור בעל בק. על פמ הדיווחים, התקיפה נעשתה בשעות הלילה כאשר הירי נעשה מתוך שטח לבנון על מנת שלא להיתקל במערכות ההגנה הרוסיות. עוד דווח כי התקיפה הייתה כלפי משלוח נשק של חיזבאללה. בצה"ל לא מתייחסים לדיווחים זרים. 



על פי הדיווח בלבנון, עדי ראייה שמעו סמוך לשעה 3:45 לפנות בוקר "קולות פיצוץ עזים" באזור אל-קטיפה בפרברי דמשק. במקום נמצא גדוד 155 והוא הותקף לפחות פעמיים בשנה שעברה וגם ב-2015. על פי דיווחים בסוריה התקיפה הייתה כלפי משלוח נשק לחיזבאללה.          

"התקיפה הישראלית הלילה בסוריה כוונה נגד משלוח צבאי" – כך מסרו גורמים לבנונים לרשת "א-נשרה". כלי תקשורת סוריים דיווחו מוקדם יותר כי חיל האוויר הישראלי תקף הלילה יעדים של המשטר הסורי ושל חיזבאללה בקוטייפה שבאזור דמשק.           

יש לציין, שבישראל אמרו בעבר כי לא יתנו למעבר של נשק שובר שוויון לידי חיזבאללה להתבצע. התקיפה לכאורה מגיעה אחרי שבוע של הצהרות לוחמניות של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בתקשורת בלבנון ובטלוויזיה האיראנית. 



חבר הקבינט יואב גלנט הגיב הבוקר על הפרסומים ואמר כי "הדברים מדברים בעד עצמם". לדבריו, "מדינת ישראל צריכה להגן על עצמה במלחמות ובין המלחמות ובאופן כללי אנחנו עושים את זה". 



אתמול שב ואיים חסן נסראללה על ישראל. מזכ"ל החיזבאללה אמר כי לא יהיו קווים אדומים במלחמה הבאה עם ישראל, בכל הנוגע למכל  האמוניה של חיפה או הכור הגרעיני בדימונה. בראיון שהעניק לערוץ האיראני הראשון, אמר נסראללה כי "על ישראל לחשוב מיליון פעם לפני שהיא יוצאת למלחמה על לבנון. חיזבאללה מוכן לכל איום".



בתשובה לשאלה, האם הארגון השיעי  יכיר במדינת ישראל במקרה של הסכם שלום, אמר מזכ"ל חיזבאללה: "גם אם יהיה הסכם שלום עם ישראל, זה לא יוריד את תווית הטרור והכיבוש ממנה". נסראללה התייחס גם לסוגיית שתי המדינות, ואמר כי "ישראל משקרת בכל הנוגע לפתרון שתי המדינות, ומרמה את הפלסטינים אם הם יסכימו לכך".



כזכור, בשבוע שעבר התייחס נסראללה להוראה על פינוי מכל האמוניה בחיפה, ואמר כי "חלק מהציבור הישראלי רואה בריקון המכל סימן למלחמה הבאה. אנחנו רואים בזה את העובדה שהאויב מאמין ביכולות שלנו. אני קורא לישראל, לא רק לרוקן את מכל האמוניה בחיפה, אלא גם לפרק את הכור הגרעיני בדימונה. היכולות העצמאיות שלנו הולכות לפגוע בישראל וההתנחלויות שלה".