בשבוע הבא יחול המרדי גרא (יום שלישי השמן), וכיאה ליום שמרבים לחגוג בו, הבאנו לכם הפעם מסעדות בסגנון ניו אורלינס, העיר בדרום ארצות הברית, שמזוהה יותר מכל עם החג.  



SOUL 57


בר הקוקטיילים French 57 המביא את תרבות השתייה והאוכל הסוערת של ניו אורלינס לאוזינה לצומת הרחובות אלנבי ברנר, ישיק בשבועות הקרובים תפריט חדש של אוכל נשמה ניו אורלינסי. השקת התפריט תחל בשבוע חגיגות המארדי גרא ותימשך עד לתקופת האביב. את התפריט החדש יגבשו מספר שפים, כל אחד מהם יתקין מנה עם פרשנות אישית.



השפים המשתתפים: שף עינב אזגורי פילה קאטפיש מושרה ומטוגן על וופל | שף נתן ספיבק נתחי שייטל ושרימפס מוקפצים במרינדת מוחו אדום וציר דגים| שף עמרי מקנב נתח שפונדרה מבושל בציר עוף ומייפל | שירה שרם תירס מתוק בננות מקורמלות ברום, קרם שמנת חמוצה ושברי פקאנים ועוד שפים. טווח מחירי מנות- 64-42 ש"ח



בשבוע חגיגות המארדי גרא החל מתאריך ה- 26/2, יפעל הבר במתכונת מיוחדת ויגיש את התפריט החדש, קוקטיילים דרומיים קלאסיים, הבר יקושט, תושמע בו מוזיקת ג'אז וביום האחרון לחגיגות תופיע להקה ניו אורלינסית טיפוסית.


פרנץ' 57 ברנר 2 תל אביב



אמריקה


ביום שלישי ה-28 בפברואר, תפעל "אמריקה" במתכונת מיוחדת: במקום יוגש תפריט ספיישלים של מנות ניו אורלינסיות טיפוסיות עם ניחוחות צרפתיים וקריביים כמו: Jambalaya - תבשיל ניו אורלינס של פירות ים, נקניקיות חזיר, אורז, כוסברה ולימון | שני סוגים של פו בוייז בבגט צרפתי אחת במילוי שרימפסים מטוגנים עם תבלינים | סופגניות קטנות בסגנון צרפתי המוגשות לוהטות לוהטות ועוד. אל המנות יתלוו מספר קוקטיילים קלאסיים דרומיים אשר יוגשו במהלך כל הערב. ברקע תנגן בסגנון סווינג ניו אורלינס.


בית ציוני אמריקה

מסעדת אמריקה. צילום: בן יוסטר
מסעדת אמריקה. צילום: בן יוסטר



מקום חדש ביפו - תלת׳ה


תלת'ה - "מטבח ובר מקומי יפואי", מתיימר להיות מקום שמשלב אוכל ערבי עם השפעה יוונית וספרדית. התפריט בנוי ממנות בינוניות עד קטנות המתומחרות עד כ-50 שקלים ליקרה ביותר, אפשר למצוא מנות כמו: כרובית פריכה , עלי גפן על טחינת יוגורט , חומוס לימה וטחינה ירוקה, דגיגים בקמח תירס מתובל, מחבת פירות ים בציר דגים, שמנת ואוזו ועוד.


נטעם ונספר לכם בקרוב איך היה.


תלת'ה. בת עמי 3, מתחם נגה, תל אביב יפו.



ראונד טייבלס בארוחה מיוחדת


לאור ההצלחה חסרת התקדים של פסטיבל הקולינריה הבינלאומי הגדול בישראל Round Tables by American Express החליטו היזמים להרחיב את פעילותו, מעבר לפסטיבל השנתי בנובמבר.



במרץ הקרוב יתקיים אירוע Special Edition ראשון במסעדת פאסטל, אשר תארח את שף פרננדו דל סארו ממסעדת קאסה חוזה, בעלת כוכב המישלן, ממדריד. במשך ארבעה ערבים תוגש ארוחת טעימות מהמטבח הספרדי, ביצירת שני השפים - תפריט מיוחד ששף תוואקולי ושף דל סארו ייצרו ביחד בעת ביקורו המקדים של תוואקולי בספרד.



המחיר: 299 ₪ לארוחת טעימות בת כ-7 מנות. המחיר יעמוד על 239 ₪ (בתוספת נקודות) למחזיקי כרטיס American Express – אשר גם נהנים ממכירה מוקדמת.


8-5 במרץ, ימים א'-ד', תפריט ערב, החל מהשעה 18:30, מסעדת פאסטל, מוזיאון תל אביב, האגף החדש



"הבית של ארז" מתארחים ביקב אמפורה


צמד השפים ארז גולקו ושלומי נבון מתארחים ביום רביעי ה-1.3 החל משעה 19:30 ביקב אמפורה לארוחה מהים עם שפע דגים טריים שילווה ביינות היקב.


ביום רביעי ה-1.3 החל משעה 19:30 עם תפריט אליו ישודכו בהתאמה 5 יינות של אמפורה.



מנות נוספות לדוגמא: מסבחה שעועית לימה, ציזיקי עם שומר שרוף, סלמון ואנשובי שהם כובשים בעצמם, חמוצים ולבנה שגם הם תוצרת עצמית, פילה דג אפוי בתנור, רביולי לחי עגל על חציל בלאדי, כנאפה עם שלג חלבה ועוד הפתעות. מוסיקה שמחה, יין אמפורה שיימזג בלי סוף ואוכל מצויין של צמד שפים שחובה לכל חובב קולינאריה להכיר.


מחיר לאורח כולל יין: 410 ₪. חובה להזמין מקום מראש.


פרטים נוספים והזמנות: יקב אמפורה, הזמנות: חוות מקורה, כרם מהר"ל טלפון: 04-9840702

ארז ושלומי ביקב אמפורה
ארז ושלומי ביקב אמפורה


ניתן תאי משיקה "שלישי טבעוני"


הארוחה תתקיים מדי חודש ובו ייצור שבתאי תפריט טעימות של מנות טבעוניות מרחבי אסיה, שיאפשרו לסועדים הטבעוניים לחוות את מגע הקסם של שף שבתאי ואת הטעמים, הצבעים והריחות של אסיה.



ארוחת הטעימות הקרובה ביום שלישי 21.02.17 בשעה 19:00, בה יבקרו הסועדים ביבשת הודו תכלול התפריט של 7 מנות וקינוח שמוגשים אחד אחר השני. הארוחות הבאות בתאריכים: 28/03 ו-25/04



בין המנות המוגשות בתפריט: סלט פטריות חם // סמוסה מיסו//פרחי ארטישוק עם שלושה מטבלים- גומה, יפני ולמון דרסינג //גלילי חצילים במילוי אפונה, מיסו, נענע ואבוקדו //קציצות עדשים, טחינה, ראדגק מניס על אורז אינדונזי חדש ועוד מנות


מחיר: 250 ₪ לסועד


Nithan Thai, הארבעה 21 תל אביב

שלישי טבעוני בניתן תאי. צילום: יהונתן בן חיים
שלישי טבעוני בניתן תאי. צילום: יהונתן בן חיים


פסטה בר בנחלת בנימין


בר פסטה קטן וחמוד שכולו גדוש בסלילי פסטה טריים, ירוקים מתרד, סגולים מסלק או צהבהבים מביצים טריות ואפילו כאלו ללא ביצים. המקום מציע תפריט פשוט ומדוייק של מנות פסטה במחירים שפויים כשמטרה הסופית היא שתקנו לכם הבייתה ותכינו לבד.



פסטה אליו אוליו עם צ'ילי, תרד, פטרוזיליה, בזיליקום ויין לבן (21 ש"ח), פסטה קלאסית של עגבניות שבושלו ארוכות עם בזיליקום (30 ש"ח), פוטנסקה פיקנטית בתוספת סרדינים (42 ש"ח), פפרדלה כמהין (45 ש"ח) וניוקי פורצ'יני וחמאה (45 ש"ח). לא לשכוח להתפנק בכוס יין ובעיקר לקחת הבייתה ולהנות


פסטה בר, נחלת בנימין 84 תל אביב, ראשון־חמישי 11:00־19:00,



מסעדת קיטון – שוק אוכל יהודי בימי שישי


מסעדת קיטון - ביסטרו יהודי, החלה לערוך שוק אוכל בכל יום שישי במסעדה בשעות 10.00-13.00המאכלים נמכרים לפי משקל באריזות גדולות וניתן לבוא לקחת הביתה או להזמין בשליחות. וככה תוכלו להנות מכל מיני מאכלים שיזכירו לכם את סבתא או סתם כי ממש בא לכם קצת כבד קצוץ אמיתי


קיטון, רחוב דיזינגוף 145 תל אביב, טלפון להזמנות: 03-5233679


 


שוק יהודי בשישי במסעדת קיטון. צילום: יח"צ
שוק יהודי בשישי במסעדת קיטון. צילום: יח"צ



פצצת סאקה


במסעדת MAMAA חוגגים את יום העצמאות היפני עם פסטיבל הסאקה בומב (פצצת סאקה), במהלכו יוזמנו הסועדים לבצע את אתגר ה"סאקה בומב" ובמסעדה יוגשו מגוון מנות המשלבות בתוכן סאקה.



בין המנות יוגשו אנטריקוט מאקי סיירו מושי - פטריות שימאג'י ואספרגוס עטופות בנתחי אנטריקוט, טופו ORGANIC, תרד חלוט, תירס סאקה ופונזו. קאי סאן טובן יאקי- שרימפס, סקאלופ, צדפות וונגולי ומולים, סלמון, תרד, כרישה, ספייסי מיסוי וזו עם אורז. סיירו דניס- דניס על העצם, אצת קומבו, טופו, פטריות שימאגי, גזר, תרד חלוט, אורז לבן וסויה חריפה.





הפסטיבל ייערך בפסטיבל במסעדת AMAMA הברזל 34 רמת החייל, בין התאריכים 12.2 ל-09.03.