השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, התייחס הבוקר (חמישי) להתפתחויות בחקירת אירועי אום אל חיראן. בפוסט בפייסבוק כתב ארדן כי אם יתברר שלא היה פיגוע ,יהיה מקום להתנצל בפני משפחתו של יעקוב אבו אל קיעאן. על הקמפיין הקורא להתפטרותו ולהתפטרות המפכ"ל, אמר השר כי "חבל לי שקמפיין השנאה וההסתה שלהם מצליח. בשונה מחברי הכנסת הערבים, לנו באמת אכפת מאכיפת החוק ביישובים הערביים".



לדברי ארדן, תחקיר המשטרה ועדויות השוטרים בשטח הצביעו חד משמעית על כך שמדובר בפיגוע דריסה בו נהרג שוטר. "אלה היו הממצאים. אין לאף אחד מקור מידע אחר מלבד כוחות המשטרה בשטח ואני כשר שלא נמצא בזירת האירוע יכול לסמוך רק על המשטרה, כך זה עובד וחייב לעבוד בכל מסגרת מסודרת ובין כל ארגון ממשלתי לשר הממונה עליו".



השר הוסיף: "אני תמיד מגבה את הכוחות שנשלחים לבצע פעילות. אני גיביתי את השוטרים שפעלו שם בשמנו וכל עוד אין שום ממצא אובייקטיבי אחר, חובתי להמשיך לתת גיבוי למי שפעלו לילות וימים כדי לשמור על כולנו וכדי לאכוף את החוק והסדר. כשכולנו ישנים בלילה הם יוצאים למשימות קשות ומסוכנות שמחייבות החלטות של שבריר שנייה ואם בכל פעם שתהיה ביקורת ומתקפה על השוטרים, מהגורם שעליו הם אוכפים את החוק - לא יינתן לכוחות הגיבוי הנדרש אז לא תהיה משטרה ולא יהיה חוק וסדר". 


לדבריו, "אין שום אפשרות שמשטרה תוכל לתפקד אם עמדת מפירי החוק תהיה שקולה לעמדת המשטרה. אני מזכיר למי ששכח - השוטרים הגיעו לאכוף פעולת פינוי בתים שנבנו בניגוד לחוק".


"מיד כשנפתחה חקירת מח"ש אמרתי שאקבל את מסקנותיה", כתב ארדן. "האם ייתכן שנעשו שגיאות באירוע הקשה והמורכב שהתרחש שם? ייתכן, בטח בסיטואציה מורכבת כמו שהיו בה הכוחות בשטח. אם יתברר שהיו כאן שגיאות או שלא מדובר בפיגוע, אז בהחלט יש חובה שהמערכת תלמד מכך ואני אוודא שהלקחים יופקו ומה שצריך לתקן יתוקן".

ארדן התייחס לביקורות כלפיו וכלפי המשטרה בנושא ואמר כי "ההאשמות כנגד המשטרה כאילו שהיא נוקטת באלימות מכוונת כנגד ערבים החלו מיד לאחר הדריסה. חברי הכנסת הערבים בראשות איימן עודה שהסיתו את תושבי המקום בחודשים שלפני האירוע, הפיקו מסע ציבורי ותקשורתי נרחב שכל מטרתו להרתיע את המשטרה ואותי מהמשך האכיפה כנגד בנייה בלתי חוקית. הם לא בחלו בשום ביטוי מסית כנגד המדינה ונציגיה. ובכן חברים: זה לא יעזור להם. אני מבין בדיוק מה הם מנסים לעשות וזה לא יקרה. חוק הוא חוק כלפי כולם".

"חבל לי שקמפיין השנאה וההסתה שלהם מצליח בינתיים", כתב השר לביטחון פנים. "כל האמירות מטעם המשטרה כגוף חוקר כוונו כלפי הנהג הדורס, כפי שזה בכל חקירה. לא היו שום הכללות. עסקו אך ורק בנהג הדורס. בשונה מחברי הכנסת הערבים, לנו באמת אכפת מאכיפת החוק ביישובים הערביים, שתושביהם משלמים מחיר כבד על היקף הפשיעה בהם. לכן אני משקיע למעלה ממיליארד שקל בשיפור האכיפה והשרות ביישובים הערביים ובטיפוח וחיזוק הקשר עם ראשי הרשויות הערביות והבדואיות. לכן גם מיניתי את הניצב המוסלמי הראשון מאז קום המדינה, ניצב ג'מאל חכרוש, שמוביל את הנושא מטעם המשטרה".

"אז למרות ההתקפות וההשמצות הפרועות, אני אמשיך לפעול לאכיפת החוק והסדר בכל חלקי המדינה וגם לקדם דו קיום ושוויון בהם אני מאמין. האירוע באום אל חיראן היה אירוע קשה, בין אם הוא היה פיגוע ובין אם לאו. את המסקנות של מח"ש, יהיו אשר יהיו, נקבל ונפעל לפיהן. ואם יתברר שלא היה מדובר בפיגוע אז ודאי שצריך גם להתנצל בפני בני משפחתו", הדגיש השר.