מתחמם הקרב על ראשות מפלגת העבודה. עיתונאי מעריב בן כספית חשף הבוקר (חמישי) בטוויטר כי עו"ד אלדד יניב הודיע אתמול ליו"ר מפלגת העבודה יצחק בוז'י הרצוג כי החליט להתמודד על ראשות מפלגת העבודה בפריימריז הצפויים להתקיים בחודש יוני הקרוב. בעקבות הפרסום אמר הבוקר עו"ד יניב ל"מעריב אונליין" כי הוא "שוקל מאוד ברצינות" להתמודד על ראשות המפלגה.



בכך מצטרף עו"ד יניב לחברי הכנסת אראל מרגלית ועמיר פרץ שכבר נמצאים בעיצומו של קמפיין לראשות המפלגה ולח"כ עומר בר לב שנערך לאפשרות כזאת. גם המתפקד החדש למפלגה, השר לשעבר אבי גבאי, שוקל להתמודד לתפקיד אך טרם החליט סופית בעניין. 
 
חברת הכנסת שלי יחימוביץ', ששקלה אף היא להתמודד על הנהגת מפלגת העבודה מול היו"ר המכהן יצחק בוז'י הרצוג, החליטה לאחרונה לוותר על המרוץ ולהתמודד על ראשות ההסתדרות מול יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. יחימוביץ' מתמודדת לראשות ההסתדרות באמצעות סיעה שהקים ח"כ איתן כבל. במפלגה מעריכים כי בין השניים נרקם דיל, יחימוביץ' תתמודד במסגרת סיעתו של כבל ואילו היא תתמוך בו לראשות מפלגת העבודה אם יחליט להתמודד. השניים מכחישים קיומו של דיל כזה.

עוד מתחרה. הרצוג. צילום: אבשלום ששוני
עוד מתחרה. הרצוג. צילום: אבשלום ששוני

 

 בתוך כך הגישו היום חברי הכנסת שלי יחימוביץ' ואיתן כבל לוועדת הבחירות של ההסתדרות את הטפסים הרשמיים על התמודדותה של יחימוביץ' לראשות ההסתדרות מטעם סיעת "בית חברתי". ח"כ איתן כבל יוצב במקום השני ברשימת "בית חברתי" אחרי יחימוביץ'.
במעמד הגשת הטפסים אמר ח"כ איתן כבל: "מועמדותה של שלי היא משב רוח רענן שמביא עמו תקוה חדשה לאדם העובד." ח"כ  יחימוביץ' אמרה: "זהו! התחיל המסע המרגש באופן רשמי. מחזירים את הכבוד והדמוקרטיה לעובדות ולעובדים". 

כבל ויחימוביץ' בדרכם להגיש את הטפסים
כבל ויחימוביץ' בדרכם להגיש את הטפסים
עו"ד אלדד יניב כתב בשנת 2009 ביחד עם המחזאי שמואל הספרי את מסמך "השמאל הלאומי" והיה ממנהיגי תנועה זו. בשנת 2012 הקים יניב את מפלגת "ארץ חדשה" ביחד עם הבמאי רני בלייר, ופרש מפעילותו בתנועת השמאל הלאומי. המפלגה קיבלה כ-28,000 קולות בבחירות ולא נכנסה לכנסת. בעבר הוא שימש כמנהל הקמפיין של אהוד ברק בבחירות הפנימיות לראשות העבודה ולאחר ניצחונו מינה אותו ברק לראש מטה מפלגת העבודה.
בבחירות האחרונות התמודד עו"ד אלדד יניב בפריימריז של מפלגת העבודה לכנסת העשרים והוצב במקום ה-30 ברשימת המחנה הציוני לכנסת. המפלגה קיבלה 24 מנדטים והוא לא נכנס ברשימה.