המחדלים במבצע לפינוי אום אל-חיראן לא נגמרים ב"ניהול הלקוי" של אירוע הדריסה שהתרחש במקום והודעות דוברות המשטרה שפורסמו אחריו - כך עולה הערב (חמישי) מדיווח חדשות 10. לפי הדיווח, בניגוד לנהלי המשטרה, לא בוצע תדרוך מסודר לשוטרים שהגיעו למקום ולא בוצעו סריקות מוקדמות של האזור על ידי היחידות הרלוונטיות. הגורמים במטה במשטרה החלו בתכנון המבצע רק ב-17:00 בערב שלפני בוקר הפינוי. במהלך הלילה דבר מבצע הפינוי דלף, אך הוחלט להמשיכו בחשיכה. תושבים שהבינו כי הפינוי עומד להתחיל חסמו את הגישה אל הכפר ברכבים, וכתוצאה מכך השוטרים נאלצו לפרוק מרכביהם במקום אחר מזה שתוכנן ולרוץ קילומטרים בחשיכה, "כשהם חוששים מטעויות ניווט". 

כזכור, בימים האחרונים סופגת המשטרה ביקורת קשה סביב אירועי אום אל חירן. לפי דיווח של קלמן ליבסקינד, מחקירות מח"ש עולה כי אירוע הדריסה שהתרחש במהלך המבצע לפינוי אום אל חיראן לא היה פיגוע דריסה – בניגוד להודעות הראשונות של המשטרה ולהודעות שפרסם השר לביטחון פנים גלעד ארדן, שטענו כי מדובר באירוע טרור עם קשר אפשרי לדאעש. ביקורת רבה נמתחת על התנהלות דובר המשטרה סביב העניין.
הדריסה באום אל חיראן שבנגב


היום פרסם השר גלעדן ארדן פוסט בעמוד הפייסבוק שלו בו כתב: "אם המסקנות של מח"ש, יהיו אשר יהיו, נקבל ונפעל לפיהן ואם יתברר שלא היה מדובר בפיגוע אז ודאי שצריך גם להתנצל בפני בני משפחתו", כשהוא מתייחס למשפחתו של יעקוב אבו אלקיעאן, שנהג ברכב ונהרג באירוע.