בתי ספר בשמונה רשויות מקומיות באזור חיפה יושבתו ביום ראשון למשך ארבע שעות, כאות סולידריות למאבק לסגירת מכל האמוניה בחיפה, כך הודיעה הערב (חמישי) מועצת התלמידים והנוער הארצית. הלימודים יחלו בשעה 12:00 ברשויות הסובבות את מכל האמוניה: חיפה, קרית אתא, קרית מוצקין, קרית ביאליק, קרית ים, נשר, טירת כרמל ומועצה אזורית זבולון.



יו"ר מועצת התלמידים והנוער הארצית חנן יזדי, אמר כי "מכל האמוניה הוא פצצת זמן מתקתקת. אסור לנו לתת לסכנה הכבירה הזאת להמשיך לשכון בלב ליבו של אזור המאוכלס בתושבים רבים. בני הנוער במדינת ישראל קוראים לסגירת מכל האמוניה במיידי". יו"ר מועצת התלמידים והנוער המחוזית - במחוז חיפה, נוי קריאף, הודיעה כי ביום ראשון יצאו תלמידי המחוז להפגין בבוקר מחוץ לבית המשפט: "מכל האמוניה מסכן ומאיים על מאות אלפי אזרחים הגרים ברשויות שונות כאן במחוז חיפה. כיושבת ראש מועצת התלמידים והנוער במחוז חיפה אני קוראת לבני הנוער לשאול את השאלות הקשות, ליצור שיח, להיות מעורבים בצורה פעילה ולצאת להפגין בעד הוצאת מכל האמוניה מחיפה".



הפגנה נגד מכל האמוניה בחיפה. צילום: באדיבות עמותת "צלול"



החלטה זו של מועצת התלמידים מגיעה יממה לאחר שהמשרד להגנת הסביבה הודיע כי לא יחדש את היתר הרעלים למכל האמוניה במפרץ חיפה שפוקע ב-1.3 ולמעשה מבקש המשרד להתחיל בתאריך זה את חיסול המתקן המסוכן והמושמץ. "החל מה-1 במארס לא תתבצע פריקת אמוניה נוספת למכל - אלא אם יוכח כי האמוניה שבמכל אינה מספיקה לצורכי כלל המשק לחודשי ההתארגנות בתקופת המעבר, באישור המשרד", קבע המשרד להגנת הסביבה.