רק השבוע קיימה מליאת הכנסת דיון מיוחד לציון יום הקהילה הגאה אך במקביל דחתה הצעות חוק המיטיבות עם הקהילה. מי שבחרה לא להישאר מאחור כמו המחוקקים בכנסת והחליטה על יוזמה חדשה שתסייע בעיקר לקהילה אך גם למשפחות חד-הוריות, היא עיריית תל אביב-יפו.



לקראת יום המשפחה שיצוין ביום ראשון ובמערכת החינוך החל מהיום (שישי), העירייה החליטה באופן יוצא דופן, לאפשר מתן ביטוי ומקום לכל סוגי המשפחות בגנים ובמוסדות החינוך בעיר, בין היתר משפחות להט"ביות, משפחות חד הוריות והורות יחידנית.



באגרת שהוציאה העירייה לגננות, לצוותים החינוכיים ולמפקחות הגנים ובתי הספר בשיתוף השירות הפסיכולוגי-חינוכי, נכתב כי "בשנים האחרונות אנו עדים לכך שמודל המשפחה הקלאסית, גרעינית (אם ואב המנהלים משק בית משותף) מאבד את בלעדיותו וישנם מודלים רבים ומגוונים לקיומה של משפחה".



בהמלצות המצורפות מציעים לערוך דף קשר של ההורים שיכיל שתי עמודות בהן יכתב "שם ההורה" ולא כפי שנהוג "שם האב" ו"שם האם", זאת כדי "למנוע אי נוחות ומבוכה של ההורים לרשום את שמם תחת המגדר השני", מודגש באגרת.



עוד ממליצים להביא תמונות שימחישו את השוני בהרכבי המשפחות השונות ובכך לא יגרמו לילדים מבוכה בהמשך על כך שמבנה משפחתם לכאורה לא שגרתי. בנוסף, מעודדים קיום של מדף ספרים בגן ובו מבחר ספרי ילדים המציגים ספרות ילדים רלוונטית בנושא: "מדף ספרים זה יהווה הנכחה של מודלים אלטרנטיבים לזוגיות ומשפחה ויעודד שיח בנושא שונות ורב גוניות משפחתית".