נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ערך הלילה (שישי) ראיון עם סוכנות הידיעות רויטרס, בו הוא הבהיר כי הוא לא נסוג מתמיכתו ברעיון שתי המדינות, אך יאפשר לישראלים ולפלסטינים להגיע לפתרון המועדף עליהם. הראיון בא כדי להבהיר את דבריו ממסיבת העיתונאים שקיים יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, בעת ביקורו של האחרון בוושינגטון, אז אמר: "אני מסתכל על פתרון שתי המדינות, ועל פתרון המדינה האחת. אני אוהב את הפתרון שהצדדים אוהבים, ויכול לחיות עם שניהם".



בראיון שנתן לרשת רויטרס הבהיר טראמפ כי אין בכך נטישה אמריקאית של פתרון שתי המדינות. "לא, אני תומך בפתרון שתי המדינות", אמר טראמפ כשנשאל האם הוא התייאש מהפתרון, אך הוסיף כי "בשורה התחתונה, אני אהיה מרוצה ממה ששני הצדדים יסכימו עליו. אנשים מדברים על הפתרון הזה כל כך הרבה זמן, אבל שום דבר לא קורה".



דונלד טראמפ ובנימין נתניהו
דונלד טראמפ ובנימין נתניהו



"הפתרון היחיד שיביא להשבת היציבות באזור"



דבריו האחרונים של טראמפ באו אחרי בלבול רב מצד פקידים בממשלו, בהם שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי והשגריר המיועד לישראל, דיוויד פרידמן, ששניהם הביעו את תמיכת ארצות הברית בפתרון שתי המדינות לאחר שטראמפ נסוג, לכאורה ממנו. גם בעולם גורמים רבים, בהם מזכ"ל האו"ם הנכנס אנטוניו גוטרש, ראשי ממשלות ברחבי העולם המערבי ומנהיגי מדינות ערב הביעו את דעתם כי פתרון שתי המדינות הוא הפתרון היחיד לסכסוך הישראלי-פלסטיני. 



רק לפני ארבעה ימים, התייחסו מלך ירדן עבדאללה השני ונשיא מצרים עבד אל פתאח א-סיסי לשינוי הכיוון של הבית הלבן. בהודעה משותפת שפרסמו שני המנהיגים הם טענו כי  "פתרון שתי המדינות הוא העקרונות הלאומיים שאין לוותר עליהם, במסגרת ההגנה על זכויות העם הפלסטיני ועל המקומות הקדושים לאסלאם ולנצרות", נמסר בהודעה משותפת. "רק פתרון זה יביא להשבת היציבות במזרח התיכון".



במקביל לכך, רשת CNN האמריקאית דיווחה היום כי הבית הלבן ביקש מה-FBI להכחיש בפומבי את דיווחי התקשורת הנוגעים ליחסים בין רוסיה לצוותו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ במהלך קמפיין הבחירות שלו, בקשה שהארגון דחה. בכיר בבית הלבן טען שבקשת הבית הלבן התבצעה לאחר שהבולשת רמזה להם על כך שהדיווחים על הקשרים בין צוות הבחירות של טראמפ לרוסיה, כפי שפורסמו במהלך הקמפיין בניו יורק טיימס וב-CNN, לא היו מדוייקים.



התקשורת הישירה בין הבית הלבן לבולשת חרגה מגדר הרגיל בגלל תקנות בנות עשור שאוסרות על בקשות מסוג זה. בקשה כזאת מצד הבית הלבן מהווה הפרה של הנוהל שמגביל שמגביל את הקשר עם ה-FBI בעניין חקירות שעדיין מתקיימות.