הטיה אנטי ישראלי באו"ם? בניגוד לדעת הקהל בארץ, שרואה בעונש המאסר של שנה וחצי שנגזר על אלאור אזריה שירה במחבל מנוטרל בחברון כעונש קשה, הוציאה היום (שישי) המועצה לזכויות אדם באו"ם, גוף הידוע בנטייתו האנטי ישראלית, הודעת גינוי למה שהיא הגדירה כ"עונש הקל" שנגזר על אזריה. 



בהודעה שפורסמה מטעם המועצה נאמר כי היא "מוטרדת מאוד מהעונש הקל שניתן לחייל אלאור אזריה, שהוציא להורג ללא משפט פלסטיני פצוע".



שר הביטחון, אביגדור ליברמן התייחס להודעה שהוציאה המועצה בדף הפייסבוק שלו, וכתב כי ״שוב הוכח שבסרגל המוסר המעוות של המועצה לזכויות אדם. כדור אחד שירה אזריה במחבל חמור יותר ממיליוני כדורים שרוצחים חפים מפשע בסוריה, בלוב, בעיראק ובתימן. כרגיל, מדובר במועצה לשנאת ישראל ולא במועצה לזכויות אדם״.





גם יושב ראש יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס להודעה וטען כי הדבר היחיד שמנחה את המועצה הוא "שנאת יהודים". 





כזכור, אזריה הורשע בכך שירה במחבל שביצע פיגוע דקירה בתל רומידה בחברון לפני כשנה, לאחר שהמחבל כבר נוטרל ולא היווה סכנה, ונגזרו עליו שנת מאסר וחצי. לאחר גזר הדין קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו לפעול לחנינת החייל בגלל התנאים הייחודיים של המקרה וההשלכות שלו על חיילים אחרים בעתיד. "חיילים במצבי סיכון עלולים להירתע ולכן צריך לגלות הבנה ולקדם חנינה", אמר.



אביו של החייל, צ'רלי אזריה, הודיע כי בכוונת המשפחה להגיש ערעור על הרשעת בנו, בעודו מזכיר את תמיכת העם בחייל.  "אני מתכוון לערער וזה חד משמעי מבחינתי. אם הייתי רואה שיש צדק בכל הדברים האלה הייתי אומר 'בואו נגיע לעסקה ונסגור את הסיפור'. אבל זה ילד בן 20 שלא עשה דבר ופעל כמו כל לוחם בשטח, ו-90% מהעם יודע את זה".