קונספט המסעדות בתוך בתי ספר לבישול הוא קונספט מוכר בעולם, הרי זה שילוב מנצח - הסטודנטים לומדים לחוות סרוויס ושירות מול לקוחות ולקהל הרחב זו הזדמנות מעולה לחוות ארוחת גורמה והצצה למנות של מסעדות שף במחירים שפויים. אם תטיילו בעולם תוכלו גם אתם להנות מקפיצה קטנה לעולם הקולינריה כגון בבית הספר- BASQUE CULINARY CENTER בספרד שם הסטודנטים מבשלים ממש במרכז חלל המסעדה או ה-INTERNATIONAL CULINARY CENTER בניו יורק שם תוכלו למצוא במסעדת בית הספר, תפריט מקצועי לצד תפריט הסטודנטים ומגוון של שפים מפורסמים שיאכלו בשולחן לידכם ויש עוד לא מעט כאלו בעולם.



קצת מפתיע שבמדינה חובבת קולינריה כמו שלנו לא חשבו על הרעיון על זה כמו שצריך, אבל מה זה משנה כי הנה עכשיו, מאיר דנון (לשעבר בישולים) , שהקים את דנון - בית הספר למקצועות הקולינריה בנמל תל אביב, הרים את הכפפה ופתח ממש לאחרונה את הסקול יארד- חלל ארוחות מעוצב בחזית בית הספר ובו יבשלו הסטודנטים של המקום לקהל הרחב מארוחות נושא ועד מאפים מושחתים ממגמת הקונדיטוריה לצד קפה, יחד עם ספריה קולינרית ענקית שתגרום לכל חובב בישול למות מעונג.



הרים את הכפפה. מאיר דנון, צילום: יח"צ
הרים את הכפפה. מאיר דנון, צילום: יח"צ



הסקול יארד והספריה



הסקול יארד הוא חלל לא גדול שמושלם בעיני לחוויה נינוחה, כ- 25 מקומות ישיבה בפנים כשבקיץ ניתן יהיה לשבת בחוץ. מה שחשוב הוא שתוכלו כבר עכשיו להתחיל ליהנות מהמקום, אם בארוחות מיוחדות שבית הספר ייזום, אירוח של שפים מהארץ והעולם כגון השף סיריל בונארד הצרפתי עטור המישלן שהגיע לבשל ארוחה אלזסית מענגת בשבוע הקולינריה הצרפתית, ערבי קונספט מתקופות קולינריות שונות או מסיטואציות קולינריות חשובות בהיסטוריה וכמובן ארוחות פרטיות שניתן יהיה לערוך שם.



הסקול יארד הוא קונספט חדשני ומרחיב אופקים בעיני, גם לסועד וגם לבשלן המתלמד. המקום מהווה מעבדת פיתוח לתלמידים ואנשי מקצוע ומאפשר לנסות תפריטים רעיונות וקונספטים חדשניים אל מול הקהל הרחב שצמא לחדשנות ולרעיונות. מטבח המעבדה וחלל הסקול יארד פתוחים להשכרה ומאפשרים ליזמים לשפים ולחובבי בישול להפעיל "מסעדה ליום אחד" ולארגן ארוחה פרטית. פשוט כנסו לאתר של המסעדה ותבדק מה קורה שם.



כל הטוב הזה עטוף ביומיום בשלל של ספרי בישול המהווים את הספריה הקולינרית הראשונה בארץ ותאמינו לי שתוך שניות תשקעו לתוך עולם של ריחות ופנטזיות על ארוחות שחיתות מימי הביניים. בספרייה הקולינרית יהיו מאות ספרים (רובם דיגיטליים) ועיתוני קולינריה מכל העולם. הספרייה תהיה פתוחה לקהל ותשמש מקור השראה וידע לתלמידים, אנשי מקצוע ולחובבי המטבח. ליין מיוחד של "ארוחות מהספרים" יתקיים בסקול יארד ויחשוף בכל פעם שף או ספר מן העולם.



לא רק בישול



למאיר דנון, הבעלים, חשוב להסביר שהמטרה היא חוויה. לתת לקהל ולתלמידים שלו את היכולת לחוות. לחוות סרוויס, לחוות שירות, לחוות טעימות מהעולם, לחוות עבודה לצד שפים ידועים או ארוחה מידי שפים ידועים. גם בית הספר עצמו עטוף באווירה של הנאה, חיוכים, וריחות שגורמים לך לרצות ללכת לישון איתם.



יום בילוי ב״דנון״ גרמו לי להבין שחוץ מהאנרגיה המדהימה שהמקום והצוות משדרים והחשק העז לשים סינר ולהתחיל לבשל משהו, יש משהו אחר שהמקום משדר. מין קלסיקה מהודרת שגורמת לי להרגיש קצת בחו״ל. תוסיפו לזה שלל של מורים ברמה הגבוהה ביותר כגון סבינה ולדמן, איקה השוקלטיירית וקומורובסקי ולא בא לכם לחזור הביתה.



אם כבר מדברים על ארז, אז אי אפשר שלא לספר שיחד עם דנון הם מביאים את אחד הקורסים המרתקים שיש כיום ללימודי אפיית לחם, מההיסטוריה של המחמצת ועד הקראסט- קורס שבנוי מרשימה מכובדת של אנשי לחם מהוללים שללמוד מהם זו זכות מדהימה כגון אדון שיפון.



לחוות סרוויס ושירות. הסקול יארד, צילום: יח"צ
לחוות סרוויס ושירות. הסקול יארד, צילום: יח"צ



אבל הקורס שבעיני הכי רלוונטי לשוק הקשוח של עולם המסעדנות הוא ״איך להקים מסעדה״ -תכנית לימודים מקיפה ומעמיקה שמכשירה להיות מסעדנים מקצוענים- נושא מאד חשוב בשוק רווי בו נסגרות מסעדות ללא הרף. תכנית הלימודים של דנון כוללת 42 מפגשים בני ארבע שעות ומשלבת בין פרקטיקה לתיאוריה, בין ניהול לקולינריה. כולל לימוד באסטרטגיה עסקית ותכנון, פיננסי, שיווק, מיתוג, ניהול צוות, הבנת מטבח ועוד



תחרות זה דבר חשוב, בעיקר בתחום האוכל. תחרות מביאה שינוי ושיפור ומעלה את הרף כל הזמן. אני רק יכולה לקוות שפתיחת מסעדת הסטודנטים של דנון תהיה רק הסנונית הראשונה לעוד כאלו. אין מה לומר שדנון הביא רוח חדשה ומרעננת וחשיבה מעט מחוץ לקופסא לעולם לימודי הבישול וטוב שכך.



אני בטוחה שעוד נשמע על כשרונות שיצוצו במסעדה הזו. ואישית, אני מתכננת לבלות בסקול יארד כל פעם שיש קורס קונדיטוריה – אז נתראה שם.


דנון - בית הספר למקצועות הקולינריה. רחוב התערוכה 3, נמל תל אביב. טלפון: 03-7571555.