קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הבהירה היום (שבת) כי פתרון שתי המדינות הוא הדרך היחידה להשיג הסכם בין ישראל לבין הפלסטינים, וזאת בעקבות הכרזתו החודש של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, כי הוא יקבל כל פתרון שיהיה מוסכם על הצדדים, כולל מדינה אחת. בריאיון לסוכנות רויטרס, טען טראמפ כי הוא מעדיף את פתרון שתי המדינות, אך לא הסכים לומר שינסה לקדם אותו.



בשידור הווידיאו השבועי שלה אתמול, ציינה מרקל כי כאשר היא תגיע השבוע למצרים, היא תדון עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי בדרכים לקדם את התהליך המדיני בין ישראל לבין הפלסטינים. "אני חושבת שאנחנו חייבים להמשיך בדרך לפתרון שתי המדינות", אמרה. "אני לא רואה אפשרות אחרת שהופכת למציאות כדי להשיג תהליך שלום".



דבריה של מרקל היוו תגובה להצהרתו של הנשיא טראמפ במסיבת העיתונאים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולפיה הוא מוכן לקבל כל פתרון שיהיה מוסכם על הצדדים, גם אם לא מדובר בהקמת מדינה פלסטינית לצד ישראל. "אני מצפה לשתי מדינות ולמדינה אחת, אני רוצה מה ששני הצדדים רוצים", אמר. "אם ביבי ואם הפלסטינים שמחים, אני שמח עם מה שהם ירצו יותר מכל".



בריאיון שהעניק טראמפ לסוכנות רויטרס ביום חמישי בלילה, הוא ציין כי הוא מעדיף את פתרון שתי המדינות, אולם נמנע מלהביע בו תמיכה חד משמעית. "אני אוהב את פתרון שתי המדינות, אבל בסופו של דבר אני אוהב את מה ששני הצדדים אוהבים", אמר הנשיא כאשר נשאל אם דבריו במסיבת העיתונאים מהווים נסיגה מהרעיון. "אנשים מדברים על זה כבר שנים. עד כה זה לא עבד".



בדומה למרקל, גם נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, מחויבת לקדם את פתרון שתי המדינות עם גישה חופשית לכל הדתות למקומות התפילה הקדושים בעיר העתיקה בירושלים. "זו העמדה הצרפתית ואני בטוח שהיא לא תשתנה", אמר הנשיא הצרפתי היוצא באירוע של הקרי"ף, ארגון הגג של יהודי צרפת. הוא הבהיר כי רק פתרון שתי המדינות יבטיח כי ישראל תמשיך להיות "חברה פלורליסטית ודמוקרטית".