יבגניה גבריק בת ה-61, לקתה באירוע מוחי קשה ונפטרה לאחר שצפתה בתיעוד כתבת התחקיר של חדשות 2 על ההתעללות השיטתית כלפי דיירים בבית האבות "נאות כיפת הזהב" בחיפה. זאת, מפני שבעלה שלקה לפני שנתיים באירוע מוחי מאושפז שם. ביום חמישי האחרון נקבע מותה בבית החולים רמב"ם.



יבגניה תמכה בשנתיים האחרונות בבעלה אלכסנדר גבריק בן ה-63 שכאמור לקה באירוע מוחי קשה ומאז עבר להתגורר בבית האבות. החל מאותה תקופה ועד ליום ראשון בשבוע שעבר נהגה יבגניה לסעוד את בעלה כל יום ללא יוצא מן הכלל. בנה דימה סיפר היום (שבת): "אמא שלי מתה בגלל תמונות ההתעללות, כי היא ידעה מה קורה שם, ולא עמדה בלחץ אחרי מה שראתה בטלוויזיה".



אלכסנדר גבריק. יבגניה סעדה אותו במשך שנתיים. ללא קרדיט



דימה סיפר כי אמו ניסתה לשנות את המצב: "היא ניהלה איתם ויכוחים ומריבות כל פעם. היא שיגרה מכתבי תלונות כי היא ראתה בעצמה מול העיניים את היחס שקיבל אבא שלי ששכב שם. היא הביע מחאה כשגילתה שהוא למשל נותר עם השתן כל הלילה. היא הטיחה דברים קשים בשנתיים האחרונות בצוות: באחיות, בעובדים הסוציאליים, בסייעות, במנהלים, בכולם. היא ידעה מה הולך שם", חזר ואמר בנה.



ביום ראשון למחרת שידור הכתבה שוחח כרגיל דימה עם אמו ושאל אותה לשלומה. "היא סיפרה לי שלא ישנה כל הלילה. אמרה שהיו לה הזיות ושהיא סבלה מכאבי ראש והתחילה להרגיש רע. היא עוד הספיקה לקחת את הבן שלי לגן ואז היא הלכה לסעוד את אבא".



בשעות הצהריים חזרה הביתה, שוחחה עם דימה וסיפרה לו שהיא רוצה לנוח. "שעתיים לאחר מכן ניסיתי לדבר איתה אבל היא לא ענתה. אחותי אסיה גבריק (28) החליטה ללכת לבית של אמא לראות מה קורה איתה. סמוך לשעה שש היא הגיעה וראתה את אמא שרועה על הרצפה ללא הכרה. היא הועברה באמבולנס לרמב"ם כשהיא מורדמת ומונשמת. מצבה הוגדר קשה מיום ראשון עד יום חמישי, שנקבע מותה. "אין לי ספק שהתמונות והמראות בטלוויזיה היכו בה קשות וזו הסיבה להתמוטטות שלה. היא הייתה אישה חזקה שלא חדלה לטפל באבא", אמר בנה.



משפחתה של יבגניה הסכימה לתרום את איבריה שהושתלו בשלושה בני אדם בבית החולים ב"בילינסון" והצילו חיים. ברמב"ם פועלות שלוש מתאמות השתלות איברים, מטעמם נמסר כי התרשמו מהאצילות שגילו בני המשפחה שלמרות הטרגדיה שהיכתה בהם לא היססו לרגע כשנשאלו אם יסכימו לתרום איברים להצלת חיי אחרים.