השר צחי הנגבי מאמין שהוא יחזיק בתיק התקשורת יותר משלושה חודשים, כפי שמתכנן ראש הממשלה. הנגבי, שמונה לפני שבוע לממלא מקום שר התקשורת על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר הערב (שבת) בתוכנית "המטה המרכזי" בערוץ 10, כי לדעתו נתניהו לא רוצה להחזיק בתיק: "אני חושב שאחזיק בתיק התקשורת יותר משלושה חודשים. לא בגלל החקירות שמתנהלות נגד נתניהו, אלא מכיוון שאני חושב ראש הממשלה לא רוצה יותר להחזיק בתיק".



הנגבי התייחס גם לעתידו של תאגיד השידור הציבורי. "מעולם לא אמרתי שצריך לחסל את תאגיד השידור הציבורי", טען השר, "רק הסברתי שרשות השידור עברה תהליך של התייעלות. אני אקבל את המידע שאני צריך לקבל משר האוצר משה כחלון וראש הממשלה בנימין נתניהו, אלמד ואקבל החלטות".



לדבריו, "השיח, למיטב הבנתי, הוא לא סביב סגירת התאגיד, אלא איך לפתור את הסיטואציה שנוצרה כעת סביב הקמתו. אני אוביל בסופו של דבר את הספינה במטרה שיהיה שידור ציבורי עצמאי וחזק. ישנם לא מעט דברים שצריך לטפל בהם, לא רק התאגיד".



הנגבי, המשמש גם כשר לשיתוף פעולה אזורי, הוא "מחזיק" תיק בזק, לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הורה לנתניהו שלא לעסוק בנושא חברת התקשורת בשל יחסיו הקרובים עם בעליה, איש העסקים שאול אלוביץ'. 



לאחר מינוי, התייחס הנגבי מידת העצמאות שתהיה לו בתפקיד, שנחשב חשוב במיוחד לנתניהו, ואמר: "אני יכול לומר שבחודשים האחרונים בהם סייעתי בענייני המשרד, ראש הממשלה לא דיבר איתי אפילו מילה, גם לא על נושאים שהם בבת עינו – כמו עניין בזק. עם זאת, ממשלה היא תזמורת – ובוודאי שראש הממשלה ינחה אותי לפני המדיניות שהוא מאמין בה. המטרה שלי היא לנהל את המשרד לפי הממדים הממלכתיים והממשלתיים, אלה דברים חשובים שנוגעים לתעסוקה, כלכלה וביטחון. אני אעשה את מה שטוב למדינה ולמשרד התקשורת, אבל צריך לשמוע מה חשוב לראש הממשלה בהובלת המדינה". 



הנגבי התייחס גם למינוי ארבעת השופטים החדשים בבית המשפט העליון: "חשוב שבית המשפט העליון יהיה אקטיבסט ועצמאי", אמר, "לא חושב שהתרחשה כאן דרמה גדולה. מונו ארבעה שופטים ראויים. לצערי ישנם אנשים שרוצים להחליש את בית המשפט העליון. זו טעות כי בית משפט עליון חזק זה דבר טוב לדמוקרטיה".