בימים הקרובים יחלו רשות האוכלוסין ודואר ישראל בחלוקת תעודות הזהות הביומטריות לבתים. במסגרת זו אזרחים ותושבים שיגישו בקשה לקבלת תעודת זהות ביומטרית לא יידרשו מעתה להגיע ללשכת רשות האוכלוסין וההגירה כדי לאסוף את התעודה, כפי שהיה נהוג עד כה, אלא היא תגיע במסירה אישית עד הבית, באמצעות מערך דואר ישראל.



"השירות החדש הוא נדבך נוסף וחשוב בשיפור השירות לטובת הציבור", אמר שר הפנים אריה דרעי. "המטרה היא לצמצם את זמני ההמתנה במשרדי הממשלה. התיעוד הביומטרי הוא דור העתיד, הממקם את מדינת ישראל בקו אחד עם המדינות המתקדמות ביותר מבחינה טכנולוגית ואבטחה".



חזי צאיג, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל, הוסיף כי מהלך הנפקת תעודות זהות עד לבית הלקוח הוא המשך ישיר להנפקת רישיונות הנהיגה בשיתוף משרד התחבורה. מנכ"ל הדואר דני גולדשטיין מסר כי "מדובר במהלך מורכב ביותר".



בדואר ציינו כי מערך של כ־1,500 דוורים צויד בטלפונים חכמים, שעמם אפשר לזהות באופן אישי כל נמען לפני מסירת התעודה. "המהלך משקף את האמון שנתן משרד הפנים בדואר, שעובדיו ימסרו את תעודות הזהות כנגד אישור מחמיר ומזהה".



התיעוד הביומטרי הושק בסוף חודש יוני 2013. מאז השקתו, מי שבחר להנפיק תיעוד ביומטרי נדרש להגיע פעם נוספת ללשכת רשות האוכלוסין וההגירה כדי לאסוף את תעודת הזהות, בעוד הדרכון הביומטרי נשלח אל המבקש בדואר רשום.



יוגב שמני, מנהל אגף מערכות מידע ברשות האוכלוסין וההגירה, המוביל את המיזם, הביע סיפוק: "מדובר בצעד משמעותי מאוד, שנועד לשפר את השירות, לצד אבטחת ההליך ושמירה על פרטיותם של התושבים״.