נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חותר להימנע ממצב שבו הוא ייקלע לסיטואציה משפטית שעלולה לשמש תשתית להליך הדחה נגדו. זאת הסיבה להשתלחות הפרועה הנמשכת שלו נגד אמצעי התקשורת. אתמול, בכינוס פעילים שמרנים, שוב חזר טראמפ על ההאשמה שלו שלפיה אמצעי התקשורת "מפיצים חדשות מזויפות". הוא חזר וכינה את אמצעי התקשורת "אויבי העם".



אתמול גם הגיעה ההתלהמות של הבית הלבן נגד אמצעי התקשורת לשפל חסר תקדים. דובר הבית הלבן שון ספייסר מנע את כניסת כתבי ה"ניו יורק טיימס", CNN והאתר "פוליטיקו" לתדריך היומי. "דבר כזה לא קרה מעולם", אמר עורך ה"ניו יורק טיימס" דן באקט. 



ומיהו האיש שמכנה את העיתונאים "שקרנים"? אותו אדם שלא פחות מ־80% מהנתונים ו"העובדות" שהוא מציין, על פי בדיקות וחקירות שנערכו, הם שקריים, ללא שום אחיזה במציאות. כן, טראמפ הוא אותו אחד שתוקף את אמצעי התקשורת והעיתונאים וטוען כי הם מזייפים חדשות. חכמי התלמוד כבר קבעו: "כל הפוסל במומו פוסל".  



להערכת פרשנים, יש חשדות מצטברים והולכים שלפיהם טראמפ, בעודו מועמד לנשיאות, ובכירים במטה הבחירות שלו קיימו קשרים הדוקים עם גורמים בכירים ברוסיה, כולל גורמים במערכת המודיעין הרוסית. על פי החשדות, חלק מקשרים אלו נועדו לפגוע ביריבתו בבחירות הילרי קלינטון.



אם יאומתו, חשדות אלו עלולים לשמש כאמור כבסיס משפטי וחוקתי להליך הדחה נגד הנשיא האמריקאי. דן ראדר, מנחה החדשות לשעבר של  CBS, שדיווח על פרשת ווטרגייט, אמר לאחרונה בראיון שהעניק כי "כבר על יסוד החשדות הקיימים קיימת עילה לשקול הליך הדחה נגד טראמפ". המטרה של טראמפ, בניסיונותיו להציג את התקשורת כמי שמזייפת חדשות ועובדות, היא להפחיד עיתונאים ופרשנים שמעוניינים להמשיך לחקור את החשדות על קשריו עם רוסיה. בנוסף, טראמפ עושה כמיטב יכולתו להקנות למדיה תדמית של גוף בלתי אמין, מתוך מחשבה כי אם יימשכו הדיווחים על החשדות נגדו ואף יבשילו להוכחות של ממש, ימצא הנשיא האמריקאי אהדה בדעת הקהל נגד "אמצעי התקשורת הבלתי אמינים".



למי ששכח, הנה תזכורת קצרה: פרשת ווטרגייט הציתה בזמנו עימותים  קשים  בין הנשיא דאז ריצ'רד  ניקסון לאמצעי התקשורת. בסופו של דבר התקשורת ניצחה, ניקסון הפסיד ונאלץ להתפטר מתפקידו כנשיא על מנת להימנע מהליך הדחה מביש.