העיתון הלבנוני אל - אחבר, המקורב לחזבאללה מתח היום (שני) ביקורת על השר ללא תיק איוב קרא וכינה אותו "השר למדע בדיוני". בידיעה שפורסמה היום נכתב כי "השר הישראלי ללא תיק איוב קרא מצא לעצמו תיק והפך מהיום לשר למדע בדיוני בממשלת ישראל, כאשר אמר כי מטרת ישראל, ההתנקשות באויב הראשון של ישראל, מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה קרובה יותר מתמיד".



השר קרא טען שלשום כי רובוט של צה"ל יוכל תוך שנתיים לחסל את מזכ"ל חיזבאללה נסראללה ואת ראשי החמאס בעזה. דבריו הובילו לביקורת  וללעג בקרב פוליטיקאים רבים, ואתמול ביקש השר קרא להגיב לדברים וביקש להדגיש כי דיבר ברצינות מלאה. לדבריו, מדובר ברעיון שהציג בפניו הנשיא לשעבר שהלך לעולמו שמעון פרס ז"ל וכי לועגים לו רק בגלל שהוא "שייך לליכוד". 



לדברי העיתון הלבנוני, "הפיתרון על פי קרא הוא רובוט רוצח, כמו בסרטי השחקן האמריקאי ארנולד שוורצנגר". העיתון המקורב לארגון הטרור השיעי, סיפר כי "קרא שאמר את הדברים בשבת תרבות, הוסיף כי ישנו בישראל רובוט שמסוגל לזהות אויבים, להשיג אותם בבתיהם ולהתנקש בחייהם, ובראשם נסראללה בלבנון וראשי חמאס בעזה".



"למרות שהתקשורת בישראל התייחסה לקרא בפליאה ובציניות, הוא חשף "מציאות מדעית" ליצירת הרובוט שלדבריו באה מחשש לכניסה ללוחמת קרקע ואפשרות לפגיעה בחיילים", נכתב עוד בידיעה.  



בראיון אתמול לניסים משעל, ספי עובדיה ודרור רפאל ב-103FM אמר קרא: "זה לא דמיון, ב-21 באוגוסט 2016 הופיע באתרי האינטרנט של ישראל שחטיבות  החי"ר של צה"ל יקלטו בקרוב רובוט קרבי ראשון, שיצטרף ללוחמים ויישא חומר נפץ. הרובוט תוצרת ישראל יודע לעלות מדרגות, לצלם ביום ובלילה ולהאזין לאויב. השלב הבא, שכבר מעבר לפינה, יהיה רובוט לוחם. זה לא חדש ולא גיליתי את אמריקה, רק לפני שבוע דיברו על זה בטלוויזיה. אנחנו מדברים על מצב שתוך שלוש שנים זה יהיה קיים".