מתחיל ההליך להדחתו של ח"כ באסל גטאס מהכנסת. ועדת הכנסת תתכנס ביום חמישי בשבוע הבא, על פי דרישת 71 חברי כנסת, מתוכם 10 ח"כים מהאופוזיציה, כדי לדון בדרישה להדיח מכהונתו את ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) החשוד בהברחת טלפונים לאסירים מחבלים. את מהלך ההדחה יזם השר זאב אלקין (ליכוד) שמסר בשבוע שעבר את מכתב הבקשה ליו"ר הכנסת. היום הועברה הבקשה ליו"ר ועדת הכנסת שהתבקש לכנס את הועדה כדי לפתוח בהליך. תהיה זו הפעם הראשונה בתולדות הכנסת שבא ינסחו חברי כנסת להדיח ח"כ מכהן בהסתמך על חוק ההדחה.



חוק ההדחה קובע כי על יו"ר ועדת הכנסת להודיע 10 ימים מראש על מועד קיום הדיון בבקשת ההדחה ולפיכך הדיון הראשון יתקיים ביום חמישי בשבוע הבא. "ועדת הכנסת בראשותי תפעל להשלמת המהלך להדחתו של טגאס. אני קורא לחברי מהאופוזיציה: התגייסו למהלך", אמר יו"ר ועדת הכנסת ח"כ יואב קיש (ליכוד). לדבריו "אין מדובר בשמאל וימין אלא בשמירה על ביטחון ישראל ומעמדה של הכנסת".

הראשון שיודח? גאטס. צילום: אבשלום ששוני
הראשון שיודח? גאטס. צילום: אבשלום ששוני

 
יצוין כי כדי להביא להדחתו של ח"כ מכהן יש צורך ברוב של 75 אחוזים מקרב חברי ועדת הכנסת  אולם לא די בכך. גם אם הושג רוב בוועדה עדיין יש צורך להשיג רוב של 90 חברי כנסת במליאה, משימה שנראית בלתי אפשרית משום שהמחנה הציוני מתנגד למהלך ההדחה ואילו חברי הכנסת של מרצ והרשימה המשותפת לא יתנו לכך יד.
 

בסוף השבוע עם העברת מכתב הפנייה של 71 ח"כים ליו"ר הכנסת הסביר השר אלקין כי העברת הפנייה ליו"ר הכנסת התעכבה משום שחברת הכנסת אורלי לוי אבוקסיס ביקשה למשוך את חתימתה מהמכתב. "נעשו ניסיונות לשכנע אותה לחתום וכשסירבה הגשתי את המכתב", אמר השר אלקין ל"מעריב אונליין". 
הניסוח החדש של מכתב הפנייה מנוסח על סמך טיוטת כתב אישום נגד גטאס. "כשניסחנו את הפניה המקורית עוד לא הייתה טיוטת כתב אישום המדברת מפורשת על היבט בטחוני של סיוע לטרור", הסביר השר.
 
ח"כ גטאס, החשוד בהברחת טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים, עובר בימים אלה שימוע לפני כתב אישום אצל היועץ המשפטי לממשלה. במהלך השימוע הוצעה לפרקליטיו עסקת טיעון אך הנושא טרם נסגר. גורמים ברשימה המשותפת יעצו לח"כ גטאס להתפטר מרצונו מהכנסת ולמנוע מצב שבו יהפוך לחבר הכנסת המכהן הראשון בהיסטוריה שהודח מתפקידו.