עידן התיירות החלל מתחיל: בשנה הבאה אולי לא תגיעו לירח - אבל שני אנשים מאושרים ששילמו ממיטב כספם ואינם אסטרונאוטים מקצועיים כן יגיעו. חברת טכנולוגיות החלל SpaceX הודיעה כי תשלח שני תיירים לטיסה מסביב לירח כבר ב-2018. כך הודיע במהלך הלילה מנכ"ל החברה, איש העסקים הבולט אלון מאסק

הטיסה תתקיים במעבורת שנמצאת כעת בפיתוח של נאס"א ותעשה שימוש ברקטה שהחברה מפתחת. תהיה זו הטיסה התיירותית הראשונה לחלל שעוברת את קו תחנת החלל הבינלאומית, בה ישתתפו אנשים שישלמו עבור ההצעה. זהות התיירים כבר הוחלטה. מאסק לא חשף אותם, אך ציין כי מדובר בשני אנשים המכירים אחד את השני – וכי הם "לא מהוליווד".

שיגור רקטה על ידי SpaceX. צילום: רויטרס
"אנחנו מחכים לעשות יותר ממשימה אחת באופי הזה", הוא הוסיף. "זה צריך להיות מאוד מרגש". בטיסה צפויה המעבורת בה ישהו התיירים לטוס למרחק של בין 500,000 ל-700,000 קילומטרים מכדור הארץ, לחלוף על פני הירח, בטרם תחזור לכדור הארץ. זהו מסלול הדומה לזה שעברה אפולו 8 ב-1968 על ידי אסטרונאוטים מקצועיים. 

חברת SpaceX פועלת לפיתוח טכנולוגיות חלל במטרה להרחיב את פעולות האדם מחוץ לכדור הארץ, כשהיא מצליחה להכניס תחומים שהיו מוגבלים עד כה לסוכנויות ממשלתיות אל השוק הפרטי. היא התפרסמה בישראל לאחר שכשלה מלשגר את הלוויין הישראלי עמוס6 על רקטה שהפעילה – והתפוצצה.