בעיצומו של הפינוי הסוער והאלים מעמונה, כשהוא יושב בביתו השלו בכפר תפוח, צפונה משם, תפסתי את איל כהן (31), מכוכבי "דה ווייס" 2014, לרגל הופעת "אל תילחם בזמן", אלבום הבכורה המושקע שלו. הוא מציע לא לערב פוליטיקה ומוזיקה. "צריך לדעת לעשות הפרדה", הוא סבור.



האלבום הזה הוא הילד שפיללת לו? אני מחליף נושא.


"לגמרי. אני מאוד מבסוט מהאלבום. מבחינתי הוא איכותי, בוגר ומופק בצורה נפלאה. וגם אם זאת שירת הברבור שלי, אני מרוצה מהתוצאה".



"שירת הברבור שלי" כבר על ההתחלה?


"זה לא מובן מאליו לתחזק קריירה כל החיים. אני מודה שהשאלה אם עשיתי מהלך נכון בהוצאת האלבום, תוך כדי השקעת זמן וכסף, והתשובה שלי היא חד־משמעית 'כן!' כלומר, אני מאושר שעשיתי את זה, וגם מתלבט אם רצוי להשקיע את מלוא האנרגיה בהמשכיות".



יש לך פרנסה חלופית?


"למען האמת, כמי שמאוד אוהב ילדים, עכשיו אני מתחיל לנהל ביישוב שלנו צהרון, עבודה של שעתיים־שלוש ביום, שמחוצה לה אהיה פנוי בבקרים להמשך הכתיבה ובערבים להופעות".





הקשבתי לשירי האלבום שלך, קראתי בעיון את חוברת המילים המצורפת, אבל לפחות שם אחד בולט בהיעדרו.


"עכשיו אני במתח".



לאן נעלם המנטור בעמודת התודות?


"גם אם שמו של אביב גפן לא מוזכר בו, הוא נמצא אצלי בלב ובאלבום עצמו יש לו כל מיני השפעות. האמת היא שמאז שירד המסך על 'דה ווייס', אנחנו פחות בקשר".



כהן בחר ביהוא ירון, המנוסה והמקורי, כמפיק המוזיקלי של אלבומו, שכמעט כל החומר בו מתוצרת עצמית. "בשבילי לכתוב את השירים שלי זה כמו לשיר ולנגן", הוא מעיר.





איך השגת תותח כמו חמי רודנר לדואט בשיר הנושא "אל תילחם בזמן"?


"הקלטות השירה שלי הסתיימו כבר ואוטוטו מיקסים, אבל היה חסר לי שותף לביצוע הדואט. היה לי ברור שאני מעדיף שזה יהיה מישהו ששונה ממני תכלית השינוי. כלומר, אשכנזי, חילוני ומבוגר ממני. איכשהו ירד לי למוח שחמי רודנר יכול להיות בחירה מעניינת. כשהתקשרתי אליו, הוא אמר לי שאני חוצפן במובן הטוב של המילה. את חלקו בדואט שמעתי כשהייתי בהודו, אי שם בהרי ההימלאיה, וכמו שאני כותב בחוברת המילים - התרגשתי עד צמרמורות. מבחינתי, כאן הוא שר הכי יפה אי פעם".



כהן חדש בתחום וכבר הצליח להשיג סוללת נגנים מרשימה לצד ירון, בהם הצ'לנים מאיה בלזיצמן ויועד ניר, הכנרת קרן טננבאום, נגן הגיטרות עמית יצחק ואפילו עדי רנרט מלווה בקלידים את אחד השירים. "עדי אמור לנגן בשתי השקות האלבום שלי, ב'גולה' בירושלים ב־16 במרץ וב'בארבי' בתל אביב ב־28 במרץ", הוא מבשר לאומה.



כשכהן נשאל לאיזה כיוון מוזיקלי הלך עם ירון, הוא נשמע מהסס בנוגע להגדרה המדויקת. "בוא נאמר רוק רך", הוא מציע. "ברור שרוק קשוח זה לא הכיוון שלי, כשבין נושאי השירים יש זוגיות, אמונה וחיפוש אחר האושר".



מבחינתו, מצא את האושר הקיץ, כשיצא עם רעייתו מאיה ושלושת ילדיהם למסע הופעות בפני תרמילאינו בהודו. "הודו מאוד הרגיעה אותי ונתנה לי מבט אחר על החיים", הוא מציין.



אתה לוקח בחשבון שתסריט עמונה עלול להתממש גם אצלכם בכפר תפוח?


"כיישוב חוקי לכל דבר, זה ממש לא מעסיק אותנו".