בג"ץ הוציא היום (שלישי) צו על תנאי כנגד חוק "מס דירה שלישית", המחייב את המדינה והכנסת לנמק מדוע לא יבוטל החוק בשל האופן בו "פגם מהותי שנפל בהליך החקיקה". החלטת בג"ץ באה בתגובה לעתירות של כמה חברי אופוזיציה, שטענו כי החוק, שהועבר במסגרת חוק ההסדרים, אושר בהליך לא תקין. המדינה תצטרך להגיש את עמדתה עד ה-23 במרץ.

יו"ר המחנה הציוני וראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, הגיב ואמר: ״מדובר בהישג דרמטי של האופוזיציה וניצחון גדול של הדמוקרטיה. האמירות החשובות של שופטי בית המשפט העליון בדיון שהתקיים היום הן חיזוק משמעותי למעמד הכנסת בישראל וביקורת חמורה ביותר על הליך החקיקה של החוק כפי שכפתה הקואליציה בגסות וברמיסת כללי המשחק בכנסת".
ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני ומרכזת האופוזיציה: "בהחלטה היסטורית, בית המשפט העליון קיבל את מה שחזרנו ואמרנו: חברות וחברי הכנסת לא קיבלו אפשרות לעשות את עבודתם ולייצג את האינטרס של הציבור בחוק זה כי לא ניתנה להם ההזדמנות ללמוד את החוק. עכשיו נשמע עוד השמצות על בית המשפט ואיומים ששוק הדירות שוב יעלה אבל האמת היא שהאוצר צריך פשוט לעשות את עבודתו כמו שצריך ולתת לנציגי העם לדון בחוקים כראוי".                        

ח"כ פרופ׳ מנואל טרכטנברג אמר:"כל משפחה בישראל שמתמודדת עם משבר הדיור תדע היום שיש מי שנלחם למענם בכנסת, ושלא ניתן לממשלה להעביר חוקים ללא דיון מעמיק ומקצועי בהשלכות. שמח שבג"ץ קיבל את עמדתנו, והכיר בכך שההליך בוועדת הכספים היה פגום באופן מהותי".