לקראת הגשת כתבי אישום: בבית משפט השלום בחיפה הוגשה הבוקר (רביעי) הצהרת תובע נגד ארבעה מטפלים ואחות אחראית בבית האבות "נאות כיכר הזהב" בחיפה, זאת בעקבות מקרי האלימות המזעזעים שנחשפו במקום. חקירת המשטרה העלתה ראיות נגד החשודים ובימים הקרובים צפויה הפרקליטות להגיש כתבי אישום נגדם בחשד להתעללות ולתקיפת חסרי ישע.



מהמשטרה נמסר כי צוות החקירה המיוחד שהוקם ממשיך בחקירה ובאיסוף ראיות כנגד מעורבים נוספים.  



פרשת ההתעללות נחשפה באמצע חודש פברואר בערוץ 2. כחלק מהחשיפה תועדי עובדי המקום כשהם מתעללים פיזית ומילולית בחוסים. לאחר הזעזוע מהפרטים שתועדו, המשטרה הגיעה למקום ועצרה את החשודים בתקיפה והאיומים, תושבי חיפה, נצרת וקרית ים.



העובד שסייע לחשיפה: "לחיות לא מתנהגים ככה"


מי שסייע לחשיפה היה דאוד ותד, עובד סיעודי שהועסק בעבר בבית האבות נאות כיפת הזהב והבחין בהתעללות קשה בקשישים הנעשית שם באופן שגרתי. הוא החליט לחשוף את המעשים - פנה למשרד חקירות פרטי, וזה צייד אותו במצלמה נסתרת, שתיעדה התעללות הכוללת אלימות פיזית, השפלות והזנחה של הקשישים. 



העובד סיפר כי לא יכול היה לשאת את הדברים שראה, ולכן החליט לשבור את קשר השתיקה. "לחיות לא עושים כאלה דברים", הוא תיאר את המעשים המחרידים. עוד אמר ותד: "אני גאה להיות זה שפתח את העיניים של המשפחות ששמו את היקירים שלהם שם, לפתוח את העיניים של משרד הבריאות, לחשוף מה קורה שם בין הקירות. חשפתי חלק מהתמונה, רק חלק".



העובד שסייע לחשיפת הפרשה. צילום מסך



בשיחה עם בני המשפחות סיפר להם על ההחלטה לחשוף את המתרחש בין כותלי בית האבות: "רציתי שזה יצא לאור ניסיתי בכל מיני דרכים לפני המסע הזה ואף אחד לא שמע".



בעקבות התגובות הקשות בציבור, בבית האבות ניסו למזער נזקים והחליטו לקבל עליהם את המלצת משרד הבריאות ולאתר מנהל חדש. "לאור הנסיבות ועל מנת להחזיר את אמון המשפחות בבית האבות ובצוות הסיעודי המטפל, החלטנו לצאת להליך לאיתור מנהל חדש לבית האבות. נבחר מנהל שימשיך לעבוד בתיאום ושקיפות מלאים עם משרד הבריאות", נמסר אז.