דבר ראשון, בואו נעשה סדר: כולנו היינו שמחים לגלות מזון על שיבטיח לנו חיי נצח, בריאות טובה או החלקת קמטים, אבל בפועל זה לא באמת קיים. סופר פוד או מזון על, הינו מונח שאינו מדעי, המתייחס למזונות בעלי הרכב תזונתי אופטימלי, העשיר בוויטמינים ובמינרליים. אותם גרגירי פלא אקזוטיים המתוקשרים כסופר פוד אינם בהכרח מכילים הרכב תזונתי השונה ממזונות מוכרים, זמינים וטעימים אחרים שאנחנו מכירים.


אז איזה סופר פוד אנחנו יכולים בכל בית ובכל סופר?

קטניות


הקטניות מכילות שפע של יתרונות תזונתיים. הן מכילות חלבון מן הצומח, פחמימות מורכבות וסיבים תזונתיים ואף דלות בשומן. בנוסף, הן מכילות מגוון של ויטמינים ומינרלים כגון: סידן, ברזל, מגנזיום ואשלגן. בין סוגי הקטניות הנפוצות: שומשום, סויה, עדשים, שעועית וכמובן הכוכב הישראלי הבלתי מעורער – החומוס.



אגוזים וזרעים


אמנם הם ידועים כבעלי תכולת שומן גבוה יחסית, אך השומן שנמצא בהם הינו שומן בריא ומזין. כמו כן, אגוזים וזרעים מכילים ויטמינים ומינרלים רבים, כמו ברזל וסידן וחומצות שומן איכותיות, כמו אומגה 3. בין סוגי האגוזים והזרעים הנפוצים: אגוזי מלך, שקדים, אגוזי פקאן, גרעיני דלעת, זרעי צ'יה, פשתן ובמטבח הישראלי ניתן למצוא גם את הטחינה העשויה מזרעי שומשום והרכבה התזונתי אינו שונה מהרכבו של מזון על אחר.



יתרונותיו של המטבח הישראלי



המטבח הישראלי מצטיין בשילוב אופטימלי בין קטניות (חומוס) וזרעים (טחינה), המכילים הרכב תזונתי אופטימלי ולא פחות חשוב מכך – טעימים מאוד ואהובים על ילדים ועל מבוגרים.


שילוב של חומוס וטחינה בתפריט היומי יסייע לנו לשמור על תזונה נכונה, עשירה ומגוונת לא פחות מכל מזון על אחר. כמו כן, ניתן למצוא קטניות גם במאכלים ישראלים נפוצים אחרים כגון: מג'דרה, וניתן להוסיף תערובת של אגוזים וזרעים לסלט וכדומה.