יולדת כבת 40 מאושפזת בטיפול נמרץ בבית חולים שיבא לאחר זיהום קשה של חיידק סטראפ A. היולדת גילתה סימני זיהום לפני מספר ימים עוד בהיותה בבית החולים. מבית חולים שיבא נמסר: "מדובר באישה אחרי לידה, מאושפזת ביחידה לטיפול נמרץ עם זיהום של חיידק סטראפ A. מצבה הולך ומשתפר". בבית החולים לא יודעים האם האישה נדבקה בבית החולים או שהגיעה כשהיא נושאת את החיידק.



בתוך כך, בחודש ינואר האחרון פורסם דוח על רמות הזיהום בבתי החולים ברחבי הארץ. ממנו עולה כי מחלקות טיפול הנמרץ בארץ מזוהמות משמעותית מבאירופה, ארה"ב וקנדה. כך קבע דוח של משרד הבריאות, המתבסס על מספר הזיהומים הנרכשים, כאלו שחולים נדבקו במהלך שהותם במחלקות, עקב טיפול של החדרת צנתר לכלי דם בבית החזה. הדוח מחולק לפי גודל בתי החולים, ובית החולים המזוהם ביותר הוא רמב"ם, עם 6 זיהומים על כל 1000 ימי צנתר (דרך המדידה המקובלת בעולם). לעומת המרכז החיפאי, סורוקה מבאר שבע מתגאה במספר הזיהומים הנמוך ביותר, עם 0.9 זיהומים לכל 1000 ימי צנתר. 
שר הבריאות הרב יעקב ליצמן התייחס לדוח עם יציאתו וכן להתגייסות המשרד להילחם בזיהומים בבתי החולים:  ״מכת הזיהומים בבתי החולים היא מגיפה לכל דבר המאיימת על מערכת הבריאות. אנו רואים כיעד עליון את המלחמה בתופעה הקשה. הנתונים הקשים מחייבים אותנו לנקוט בתהליכים ופעילויות אינטנסיביות במטרה לצמצום ניכר בשיעור הזיהומים בבתי החולים ובמוסדות לאשפוז ממושך. משרד הבריאות מוביל ביוזמתי שורת צעדים דרסטיים שימשיכו להביא את השינוי הנדרש בתחום הזיהומים, בהתאם לקביעת גורמי המקצוע"

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב אמר אז: "גיבשנו תכנית לאומית לצמצום זיהומים, הכוללת גם מודל תמריצים לבתי החולים שישתפרו, ולא פחות חשוב מכך, פרסום שקוף של הנתונים לציבור. בשנה האחרונה בתי החולים ריכזו קשב ניהולי גדול בעניין ואנחנו נלך ונשתפר בתקופה הקרובה ונמשיך בדיווח מלא לציבור".