ירי בוצע היום (חמישי) לעבר כוח צה"ל שעסק בפעילות שגרתית סמוך לגדר המערכת בצפון רצועת עזה. אין נפגעים וזוהתה פגיעה בכלי הרכב. בתגובה, טנקים ירו לעבר עמדת תצפית של חמאס בבית לאהיא, שבצפון הרצועה. דובר צה"ל הודיע כי שתי מטרות הושמדו בתקיפה משותפת של טנקים ושל חיל האוויר. אמש, רקטה נפלה בשטח פתוח במרחב המועצה האזורית חוף אשקלון, לא היו נפגעים, לא נגרם נזק ולא הופעלה אזעקת צבע אדום. כוחות צה"ל מצאו הבוקר את הרקטה, לאחר חיפושים רבים.



בתחילת השבוע נפלה רקטה בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב. מדובר צה"ל נמסר כי אין נפגעים ולא נגרם נזק. לא הופעלה אזעקת צבע אדום משום שהשיגור בוצע לעבר שטח פתוח. כוחות הביטחון סורקים את האזור בחיפוש אחר שרידי הרקטה. זהו השיגור הרביעי בחודש האחרון, אשר הקודם התרחש בשבוע שעבר עם ירי של שתי רקטות מחצי האי סיני לעבר שטחי המועצה האזורית אשכול. מדובר צה"ל נמסר כי אותרו שתי נפילות בשטחים פתוחים וכי לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. 
לפני כשלושה שבועות, נורה מטח של ארבע רקטות מסיני לעבר העיר אילת. אזעקה עולה ויורדת נשמעה ברחבי העיר ובמועצה האזורית איילות. שלוש רקטות יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל ורקטה נוספת נחתה בשטח פתוח. ארבעה בני אדם פונו לבית החולים "יוספטל" בעיר לאחר שלקו בחרדה.