הוארך היום (חמישי) בפעם השלישית מעצרם של אבנר הררי ואבישי בן דוד השניים החשודים במעורבות בהטמנת המטענים בסביבתם של איש העסקים מאיר שמיר, הזמרת מרגלית (מרגול) צנעני ושחקן הכדורגל קובי מוסא וכן להחזקת מטען ואמצעי לחימה בדירה בראשון לציון. השופטת רונית פוזננסקי כץ הורתה על הארכת מעצרם של השניים בשישה ימים וזאת אחרי שקבעה כי התגלתה התקדמות חקירתית מרשימה וכן התחזקות של החשד הסביר כנגד שני החשודים.
 
במהלך הדיון בבית המשפט ניסה פרקליטו של הררי עו"ד איתן סבג לטעון כי היחידה החוקרת "ניפחה בלון" כדבריו וטענה כי מדובר בחולייה וכעת ישנם במעצר כביכול שני חשודים הררי ובן דוד. עוד הוא טען כי בפי מרשו לא הוטחו ראיות הקושרות אותו למטענים ולהנחתם. מנגד טען נציג המשטרה רס"ב מאיר עמוס כי הררי שומר על זכות השתיקה בחקירה וכי הוטחו בפניו מספר ראיות לכאורה.

מרגלית צנעני. צילום: צ'ינו
מרגלית צנעני. צילום: צ'ינו

 
לדבריו החקירה בעיצומה ודרושים לחוקרים ימי מעצר כדי למצות את החקירה ולבסס את הראיות נגדו שהתעצמו בימים האחרונים. נציג המשטרה אישר כי בדירה שבה נמצאו מטען נוסף ואמל"ח נמצאו גם ראיות פורנזיות (טביעות אצבע ו – DNA ) הקושרות את השניים לחשדות המיוחסים להם.


השופטת פוזננסקי כץ, תמכה בגרסת המשטרה וציינה כי שני החשודים האחרים נשלחו למעצר בית ממושך ולמרות שהחשדות נגדם מוחלשות יותר עדיין הם קשורים לעבירות . עוד ציינה כי יש הבדל מהותי בין השניים שנשלחו למעצר בית בינתיים לבין הרר ובן דוד , שנגדם כאמור התשתית הראייתית התחזקה. "עם התחזקותו של החשד הסביר , מתעצמת גם עילת המסוכנות והחשש מפני שיבוש עודו שריר וקיים בחקירה מורכבת זו" והוסיפה כי "לא ניתן להתעלם מהעובדה שהחשוד מוסיף לשמור על זכות השתיקה ביחד לכל השאלות שנשאל, גם כאשר הוטחו בפניו ראיות שונות. זו כמובן זכותו של החשוד אולם יש בכך כדי לעכב את התקדמות החקירה והדברים ידועים".