התובע הכללי של ארצות הברית, ג'ף סשנס, הודיע הלילה (שישי) כי הוא לא ינהל את החקירה בנוגע לקשרים שקיימו, לכאורה, בכירים בצוותו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם סוכני ממשל רוסים, וזאת לאחר שהתגלה כי סשנס עצמו נפגש עם שגריר רוסיה לארצות הברית סרגיי קיסליאק, ואף לא דיווח על כך בעת שנשאל על פגישות מסוג אלה בעת שימוע שנערך בקונגרס במסגרת מינויו לתפקיד הבכיר.



טראמפ הגיב למהלכו של סשנס והאשים את הדמוקרטים במסע רדיפה נגדו ונגד חברי הממשל שלו. "הוא אדם הגון, הוא לא אמר שום דבר רע. הוא יכול היה להצהיר תגובה יותר מדויקת אבל ברור שזה לא היה מכוון. הדמוקרטים עושים לו ציד מכשפות",



לפני כן, טראמפ נשאל האם סשנס צריך להסיר את ידיו מחקירות הנוגעות להתערבות הרוסית בבחירות בארצות הברית ב-2016 והשיב: "אני לא חושב שסשנס צריך להדיר את רגליו מעיסוק בנושא זה". בניגוד לדברי טראמפ, במסיבת עיתונאים שנערכה הערב אמר התובע הכללי כי הוא משעה את עצמו מעיסוק בחקירות הנוגעות לרוסיה. "לאחר התייעצות עם הצוות שלי החלטתי להסיר את עצמי מהתיקים הנוגעים לבדיקות הקשר בין ממשלת רוסיה לבין קמפיין טראמפ. אני משעה עצמי מכל עניין הנוגע לבדיקה של קשר בין השניים. השעיה זו אינה מאשרת קיום חקירה כזו".



"מעולם לא היו לי פגישות עם נציגים רוסים בנוגע לקמפיין של טראמפ. הרעיון שאני הייתי חלק מחילופי מידע בין קמפיין טראמפ לממשלת רוסיה הוא לא נכון. זו השאלה שנשאלתי עליה במהלך השימוע וזו השאלה עליה עניתי. לא התייחסתי לפגישות שקיימתי עם השגריר הרוסי בוושינגטון. הדיווח שלי לקונגרס היה דיווח כן ואמיתי". לדברי סשנס הוא יעביר מכתב הסבר לוועדת השימוע בקונגרס על מנת להבהיר את הדברים שאמר.



בתוך כך, הבית הלבן פרסם הערב תגובה לטענות נגד סשנס: "השיחות שקיים התובע הכללי של ארצות הברית, ג'ף סשנס, עם השגריר הרוסי בשנה שעברה, לא היו קשורות לתפקידו של סשנס כיועץ לקמפיין של טראמפ, אלא לצורך תפקידו כסנאטור. הוא התנהל כסנאטור של ארצות הברית", מסר דובר הבית הלבן, ג'ון ספייסר שהוסיף כי "זה מה שסנאטורים עושים".



"התובע הכללי חייב להתפטר"



מוקדם יותר חשף ה"וושינגטון פוסט" כי התובע הכללי של ארצות הברית שוחח פעמיים בשנה שעברה עם שגריר רוסיה, זאת בזמן שכיהן בסנאט. מהדיווח עלה כי סשנס לא חשף את דבר השיחות במהלך השימוע לאישור כניסתו לתפקיד הבכיר, למרות שנשאל על הקשרים בין צוותו של הנשיא טראמפ ובכירים בממשל רוסיה. ה"וושינגטון פוסט" דיווח את הדברים בעקבות שיחות עם בכירים במשרד המשפטים.



אחת השיחות בין סשנס לשגריר רוסיה קיסליאק, התרחשה במשרדו של הסנאטור לשעבר בחודש ספטמבר, בשיאו של מה שבכירים במערכת במודיעין תיארו כקמפיין סייבר רוסי ששם לו למטרה להעלות את טראמפ לשלטון. השיחות עליהן סשנס לא דיווח בשימוע יכולות להביא לקריאות חדשות בקונגרס למנות יועץ מיוחד שיחקור את התפקיד ששיחקה רוסיה בבחירות לנשיאות.



זהו לא המקרה הראשון בו נחשף כי בכיר בממשל טראמפ נפגש עם השגריר הרוסי ולא מספר על כך. בחודש שעבר נאלץ הגנרל מייקל פלין, היועץ לביטחון לאומי, לעזוב את תפקידו משום שלא חשף את דבר שיחותיו עם קיסליאק.



 הגנרל מייקל פלין אולץ להתפטר. צילום:רויטרס
הגנרל מייקל פלין אולץ להתפטר. צילום:רויטרס



בתגובה לדיווחים, קראה מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, להתפטרותו של סשנס. "כעת, אחרי ששיקר לקונגרס תחת שבועה על הקשרים שלו עם הרוסים, התובע הכללי חייב להתפטר", אמרה פלוסי. לדבריה, הוא אינו כשיר לשרת כאיש הבכיר במערכת אכיפת החוק של ארצנו.