מתחמם הקרב על ראשות מפלגת העבודה:ח"כ עמר בר לב (המחנה הציוני) הודיע היום (שישי) כי הוא מתמודד על ראשות המפלגה. "במשך זמן רב מדי מדינת ישראל נעה בין קיטוב לשנאה של ממש, בין ועדות חקירה להימנעות מהכרעות בסוגיות קריטיות לקיומנו, ובין פרשית שחיתות חמורה אחת לשנייה. מדינת ישראל זקוקה לשינוי כיוון. מדינת ישראל זקוקה למנהיגות אמיצה", אמר בר לב.



ח"כ בר לב, ששב אתמול מוועידת ארגון ג'יי סטריט בארצות הברית, החליט כבר לפני שנה להתמודד על ראשות המפלגה, החל להיערך לכך ואף הקים מטה בראשות יועצו הפוליטי ציון אדירי, פעיל מפלגת העבודה מקרית מוצקין.



פרסומות אינטרנטיות שהפיץ מטה בר לב
פרסומות אינטרנטיות שהפיץ מטה בר לב



בכך מצטרף ח"כ בר לב לח"כ עמיר פרץ, שכבר הכריז על התמודדותו ולח"כ אראל מרגלית, שאומנם לא הודיע רשמית אך הוא נמצא בעיצומו של קמפיין שבו החל לפני מספר חודשים. עוד בתמונת ההתמודדות עו"ד אלדד יניב, ח"כ איתן כבל והשר לשעבר אבי גבאי ששוקלים אפשרות להתמודד אף הם על תפקיד יו"ר העבודה מול היו"ר המכהן, יצחק הרצוג.



בתוך כך התכנסה אתמול מזכירות לשכת העבודה לדון בהצעות להנהיג במפלגה פריימריז פתוחים. ח"כ סתיו שפיר, עו"ד אלדד יניב ואלוף במיל יום טוב סמיה הביעו תמיכה בהצעה בעוד שח"כ עמיר פרץ הביע חשש כי מדובר בניסיון להביא לדחיית ההתמודדות על ראשות המפלגה.



ח"כ עמיר פרץ אמר כי הוא תומך בעקרון של קיום פריימריז פתוחים בבחירות הבאות, רק אם יתקיימו במסגרת גושית כוללת, ורק לאחר שיתקיימו הסדרי חקיקה ראשית לגבי הזכות להצביע, אופן המימון והסדרי פיקוח. הדיון יימשך בשבוע הבא.