השר לשעבר, אבי גבאי, שהצטרף למפלגת העבודה לפני כחודשיים, הודיע הערב (שבת) כי החליט להתמודד לתפקיד יושב ראש המפלגה, בבחירות הקרובות שיתקיימו לתפקיד. בפוסט שפרסם בפייסבוק כתב גבאי: "מתמודד. מועמד. רץ – ואנחנו ננצח. חברות וחברים יקרים, החלטתי להתמודד לראשות מפלגת העבודה כדי להפוך אותה ממפלגה צודקת למפלגה שמנצחת בחירות".



"מאז שהצטרפתי פגשתי אלפים רבים בחוגי בית, כנסים, בפייסבוק ועוד. דיברתי על התכניות, הערכים והדרך שלי ומצאתי הסכמה גדולה ואמונה במנהיגותי. 4,000 מתפקדים חדשים הוכיחו זאת במעשה ועוד אלפים רבים שאמרו 'אם תרוץ לראשות המפלגה נצטרף' (בהם מצביעי ליכוד רבים מאוד)", הוסיף.



"המסורת והניסיון מעידים שמפלגת העבודה היא האלטרנטיבה היחידה לשלטון, ובראשותי היא תהפוך למפלגה שמחזירה לשורותיה מצביעים שחונים חניה זמנית ב׳יש עתיד׳, תסחף קהלים חדשים ותשמש להם בית של ממש, תעמיד אלטרנטיבה ממלכתית, עניינית, אמיצה ובטוחה - ובסוף גם תדע לנצח בחירות, להחליף את נתניהו ולפעול לטובת שינוי ותיקון פני המדינה – עבור כל עם ישראל ולא עבור השרידות הפוליטית של איש", הוסיף.




"למקד את המפלגה בניצחון הקבוצה ולא בניצחון אישי"



"אפשר לתקן, זה יכול להשתנות, ואנחנו אכן נשנה את זה. אני מאמין בזה בכל לבי. לשם כך אני צריך את תמיכתכם. במפלגת העבודה יש חברי וחברות כנסת מצוינים ותומכים מדהימים שפגשתי ללא הרף. נכון, המפלגה רחוקה כרגע מהשיאים אליהם הגיעה בעבר, וכפי שאמרתי כשהצטרפתי זה בדיוק האתגר, לארגן מחדש את המפלגה, למקד אותה בניצחון הקבוצה ולא בניצחון אישי בפריימריס", הוסיף.



אבי גבאי, יליד ירושלים בן 50, נשוי ואב לשלושה, מתגורר כיום בתל אביב. גבאי, יו"ר עמותת ידיד, שימש כשר להגנת הסביבה בממשלת נתניהו הנוכחית וזכור כמי שיצא נגד מתווה הגז, הצביע נגדו בדעת מיעוט ועזב את הממשלה על החלטות שגבאי ראה בהן החלטות שהתקבלו ממניעים זרים ולא למען הציבור. לפני כן מילא שורה של תפקידים במגזר העסקי והציבורי בהם מנכ"ל חברת בזק, מנכ"ל בזק בינלאומי ורכז באגף התקציבים באוצר.