ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה למפגש שיקיים ביום חמישי עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין במוסקבה, על מנת לדון בין היתר במצב בסוריה. לדבריו של נתניהו, "יש ניסיון לגבש שם הסדר. במסגרת ההסדר וגם בלעדיו יש ניסיון של איראן להתבסס באופן קבוע בסוריה, או בנוכחות צבאית קרקעית, או בנוכחות צבאית ימית וגם בניסיון הדרגתי לפתוח מולנו חזית ברמת הגולן".



נתניהו ציין כי יביע בפני פוטין את ההתנגדות החריפה והתקיפה של ישראל לאפשרות הזו, והוסיף: "אני מקווה שנוכל להגיע להבנות מסוימות כדי להמעיט חיכוך אפשרי בין הכוחות שלנו ושלהם כפי שעשינו בהצלחה עד היום".



בהמשך התייחס נתניהו לבחינת הממשלה את אישור מדיניות האכיפה החדשה כלפי משתמשי קנאביס. לדבריו, "מדובר במהלך שכמובן חובה לעשותו באופן זהיר ומבוקר. מצד אחד - אנחנו נפתחים לעתיד. מצד שני, אנחנו  מבינים גם את הסכנות ואנחנו ננסה לאזן בין שני הדברים".

"בישראל לא יקראו רחוב על שמם של רוצחים"

בסיום דבריו התייחס נתניהו למאבקם של נכי צה"ל נגד קריאת שם רחוב במועצה המקומית ג'ת על שמו של יאסר ערפאת, מהלך אליו מתנגד ראש המועצה. "במדינת ישראל לא יקראו רחוב על שמם של רוצחי ישראלים ויהודים", הבהיר נתניהו. 
לדבריו, "שוחחתי על כך ביום שישי עם שר הפנים אריה דרעי - אנחנו לא יכולים לאפשר שיהיו רחובות על שמם של יאסר ערפאת וחאג' אמין אל חוסיני ואחרים במדינת ישראל, ואנחנו נעשה את הסידורים, אם צריך גם את החקיקה הדרושה, כדי שהדבר הזה לא יקרה פה".

יאסר עראפת. צילום: רויטרס