הטונים בין טורקיה ואירופה מחריפים:  נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר היום (ראשון) כי פעולותיה של גרמניה "אינן שונות מאלו של גרמניה הנאצית". 

דבריו של ארדואן נאמרו על רקע רצונו לערוך בערים במערב גרמניה עצרות כדי לעודד מהגרים טורקיים להצביע בעד החוקה הטורקית במשאל העם בחודש הבא, משאל שמטרתו לחזק את מעמדו של ארדואן. 
בעצרת נשים בה השתתפו אלפים מתומכות הממשל באיסטנבול אמר ארדואן: "גרמניה, את לא עומדת קרוב לדמוקרטיה. התנהגותכם אינה שונה מהתנהגות הנאצים בעבר. אתם חייבים לכבד את טורקיה, אחרת התוצאות יהיו נגדכם".
 
יש לציין, כי ממשלת טורקיה הכריזה בשבת, כי תמשיך לארגן פעילויות בגרמניה ובהולנד, כדי לשכנע את הטורקים בשתי המדינות לתמוך במשאל העם שמחזק את סמכויות הנשיא, למרות התנגדות הרשויות בשתי המדינות. שר החוץ הטורקי מבלוט צ'בושולו פנה לממשלות שתי המדינות: "אין לכן אפשרות למנוע מאיתנו. אנחנו יכולים להגיע לכל מקום שאנו נרצה, כדי להיפגש עם אזרחינו ולשוחח עמם בכנסים".
 
השר הטורקי האשים מוקדם יותר את רשויות גרמניה שהן עומדות מאחורי ביטול כינוס במדינת באדן-וירטמברג, שבו היה אמור לנאום שר המשפטים, בקיר בוזדה, ביום חמישי שעבר. בעיירה גאגנו, בדרום מערב גרמניה, התקבלו איומים על פצצה שהוכנסה לבניין המועצה יממה לאחר ביטול נאומו של השר הטורקי. ראש העיירה אישר שהם מניחים שהאיום התקבל בעקבות ביטול הנאום. בטורקיה הביעו כעס על ביטול נאומו של שר המשפטים, וטענו הבוקר שעל גרמניה "ללמוד להתנהג", אם ברצונה לשמר את היחסים עם אנקרה.
 
באחרונה חלה הידרדרות ביחסי בין אנקרה לברלין, בעיקר מאז ניסיון הפוטש הכושל ביולי אשתקד והמעצרים ההמוניים, שהביאו לביקורת נוקבת מצד גרמניה, על פגיעה בזכויות אדם בטורקיה.