נחשף מי עומד מאחורי שלטי החוצות בגוש דן הקוראים ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט להשעות את עצמו מטיפול בתיקי החקירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו. את הקמפיין מארגן ארגון "זזים- קהילה פועלת", קהילת קמפיינים לשינוי חברתי ופוליטי, תנועה שמאגדת 13 אלף פעילות ופעילים הפועלים יחד כדי להשפיע על סדר היום הציבורי בישראל.

"אנחנו פוליטיים, אבל לא מפלגתיים – מה שמחבר בינינו הם ערכים משותפים של זכויות אדם, צדק חברתי, מאבק בגזענות ובכיבוש, שקיפות שלטונית, תקשורת עצמאית והגנת הסביבה", אמרו בתנועה.

יותר מ-1,200 פעילים של "זזים" חתמו על עצומה שהועברה למשרדו של מנדלבליט, שבה נכתב ״איבדנו את האמון בכך שאתה ממלא את תפקידך כשטובת הציבור לנגד עינייך - אנא השעה את עצמך, כדי לא לפגוע באופן בלתי הפיך באמון שלנו במערכת כולה״

"הפך לשומר הראש האישי של נתניהו" 

עשרות מפעילים גם מימנו מכיסם שלטים שעלו ביום ששי ברחבי העיר פתח תקווה, עיר מגוריו של היועמ״ש, עם המסר – "שומר הראש של נתניהו - מנדלבליט, תשעה את עצמך".

מנכ״לית זזים, רלוקה גנאה אמרה: ״ רה״מ נתניהו מנסה להציג את הביקורת על התנהלותו ועל תפקודו של מנדלבליט כמזימה של התקשורת  השמאלנית, למרות ששותפים לה מאות אלפי אזרחים מודאגים. את השלטים שלנו נתניהו לא יכול לפסול, כי, בשונה מהקמפיינים של ביבי, הם מומנו ב-100% על-ידי תרומות קטנות של פעילים ופעילות ישראלים". 

לדבריה "בכל יום שעובר מתגלות עוד עובדות  שמערערות על כשירותו של מנדלבליט לקבל את ההחלטה על הגשת כתב אישום נגד נתניהו בהתאם לאינטרס הציבורי, ולא רק זה של רה״מ.  המאבק של הפעילים שלנו הוא על האינטרס הציבורי ועל שומרי הסף של הדמוקרטיה. כשעולה החשש שאחד מהחשובים מבין שומרי הסף האלו הופך לשומר הראש האישי של נתניהו, אנחנו חייבים להשמיע קול". 

לדברי "זזים" הקמפיין היה אמור לעלות בתחנות הרכבת, אך הנהלת הרכבת סירבה בטענה שמדובר במסר פוליטי ושנוי במחלוקת.