להיות מקורי בתחום האוכל זה חשוב, אבל לפעמים נדמה שרשתות המזון והמסעדות הולכות צעד אחד רחוק מידי כדי להיות שונים מן המתחרים. כך קורה במסעדת Pieminister (פאימיניסטר) שבנוטינגהאם, בבריטניה, שם אם תזמינו פאי, כדאי שתסתכלו היטב מה יש בפנים. ראו הוזהרתם!

לרגל שבוע הפאי, המתקיים בכל שנה בבריטניה, החליטה מסעדת פאי מיניסטר לשווק מוצר מפוקפק למדי - פאי צרצרים. אך למרבה הפלא זו לא הפעם הראשונה שהבעלים מתנסים עם חרקים וקולינריה, ובעבר הם אף בישלנו פאי עקרבים ופאי עשוי מחיפושיות גדולות ועסיסיות למראה. אך במהרה הם הבינו שהחרק הכי שווה להכנת פאי הוא הצרצר, והקדישו לו פאי שלם העונה לשם  the hopper (קיצור של גראס-הופר כלומר צרצר).

הדובר של המסעדה, שהוקמה בבריסטול ב-2003, סיפר כי את ההשראה לקחו הבעלים ממאכלי הרחוב המקסיקניים, שם נוהגים להגיש מטעמי צרצרים כדרך קבע. אך כמובן שלא די בצרצר עסיסי כדי להכין פאי, ואל החרק הירקרק מוסיפים שעועית שחורה ורוטב עגבניות' צ'ילי ושמנת חמוצה, ואל אלו הם הוסיפו לסיום לימונית וכוסברה, כמובן. "חרקים יכולים להפוך למרכיב קבוע בתפריט המערבי בעתיד, כיוון שהם מקור ירוק וזמין לחלבון, בהשוואה לבשרים אחרים", אמר דובר החברה. "כולנו ניסינו כמה פאי הופרס במטבח ואני חייב להגיד, כולנו אוהבי צרצרים כאן בפאימיניסטר".
 
היא ממש אוהבת את הפאי. צילום מסך דרך טוויטר
היא ממש אוהבת את הפאי. צילום מסך דרך טוויטר
פאי בשר הוא מאכל בריטי מסורתי, ונהוג להשתמש בהכנתו במגוון רחב של בעלי חיים, אך הפעם, אומרים בפאימיניסטר, הם רצו להשתמש באותם עקרונות של הכנת הפאי כדי לנסות "בשר" חרקים. בעוד מדובר ברעיון מקורי למדי, לא קל להשיג צרצרים בבריטניה כפי שנדמה. לצורך כך, השתמשו יוצרי הפאי בצרצרים שגודלו במיוחד בחווה באירופה, אשר מיובאים אליהם בידי חברה בשם Crunchy Critters (צרצרים פריכים). אלו מסתבר, משיגים את הצרצרים מחברה שמגדלת צרצרים שהואכלו באוכל אורגני בלבד, שזה מאוד חשוב כמובן. "התנסינו עם חרקים אכילים אחרים - כולל עקרבים שחורים וחיפושיות גדולות", סיפרו יצרני הפאי המשונים, אך לעניות דעתם זה היה גס מידי.

פאי עם מרכיב ייחודי. צילום מסך דרך טוויטר
פאי עם מרכיב ייחודי. צילום מסך דרך טוויטר

התגובות לפאי? תלוי את מי תשאלו. בטוויטר וברשתות החברתיות ככלל התגובות חלוקות. "אני לא מחבב צרצרים - אני אוהב צרצרים" צייץ מעריץ מושבע של הפאי. אך בעוד יש מי שמאוד יאהבו את הפאי הקראנצ'י הזה שמגיע עם הרבה רגליים, אחרים היו מעדיפים משהו מסורתי יותר. "אני אוהב שבפאי שלי יש סטייק או עוף, לא איזה חרגול פריך", מחה חובב פאי בשם סקוט אידס, בן 41 מאדינבורו. "אם הייתי רוצה לאכול חרקים הייתי הולך לגינה שלי והופך כמה אבנים"

נוכל רק לקוות שהטרנד הזה לא יעשה עליה!